Očarala sve scenom u MOKROJ majici, pa doživela veliki UŽAS: Danas izgleda neverovatno (FOTO)

Zanimljivo je da uprkos nekim dugim vezama, ideja braka nikad je nije previše zanimala

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Les Films Ariane - Mondex Films / AFP / Profimedia

Nikad nisam bila na estetskom zahvatu jer mi moje bore trebaju za uloge – rekla je jednom prilikom glumica Žaklin Bise (77), koja danas izgleda neverovatno za svoje godine.

U Francuskoj je 1996. godine bila nominovana za prestižnu nagradu Cezar za ulogu u filmu “La cérémonie”, dok je najzapamćenije uloge ostvarila u filmovima “Bullitt” 196, “Airport” 1970. i “Dubina” iz 1977. godine.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Film o morskoj avanturi i potrazi za blagom generacijama je bio prepoznatljiv zbog Žaklininih grudi u običnoj beloj majici.

– Kako je mnogo scena u filmu “Dubina” snimljeno pod vodom. Godinama se o toj mojoj ulozi govorilo isključivo u kontekstu koji mi je najmanje važan. Svi su komentarisali da su moje grudi najbolji deo uloge, što nema veze sa stvarnošću. Da sam htela takvu popularnost, stvari bih postavila više seksi – istakla je glumica.

Rođena je 13. septembra 1944. godine kao Vinifred Žaklin Frejzer-Bise u britanskom mestu Vejbridžu, u grofoviji Suri. Njen otac Maks Frejzer-Bise bio je ponosan na svoje škotsko poreklo, i bio je jako cenjen kao izvrstan hirurg, dok je majka Arlet Aleksander bila ugledna pravnica.

Tokom ratnih godina porodica je bila razdvojena. Maks Frejzer je bio mobilizovan kao lekar, a majka je čuvala malenu Žaklin i njenog godinu dana starijeg brata Maksa. Nakon Drugog svetskog rata porodica se konačno smestila na imanju Tilehurst, četrdesetak kilometara od Londona u kući koja čuva podatke o svom postajanju poslednjih 400 godina. Žaklin često ističe kako je majci zahvalna što ju je naučila francuski jezik. Naime, Arlet je bila poreklom Francuskinja pa mnogi Žaklin doživljavaju kao francusku glumicu.

Osim toga, njena majka je mnogo je ulagala u obrazovanje dece pa je malena Žaklin već s devet godina počela da pleše balet, što je onda bio priličan luksuz, i u tome je pokazala velik talent.

Ali zbog deformacije stopala morala je da odustane od baleta. Godine 1959. nevolje su pogodile naizgled skladnu porodicu – Arlet Bise razbolela se od multiple skleroze. Tada se 15-godišnja Žaklin počela brinuti o majci, dok je njen otac “pobegao” drugoj ženi. Kako nije znao da se nosi sa svime, razveo se.

Foto: GUILLAUME COLLET / Sipa Press / Profimedia

– Ocu nikad to nisam zaboravila, ali sam mu negde duboko u sebi ipak oprostila. Iako sam tada bila jako mlada, shvatila sam da čovek treba da se bori i da ne sme da odustane pred preprekama. Na neki način kukavičluk mog oca učinio me je jačom – prisetila se godinama kasnije, dodavši da se o majci brinula 40 godina i da ju je to naučilo saosećajnosti.

Bez obzira na to što je Arlet bila bolesna, ustrajala je na obrazovanju dece. Žaklin je pohađala školu “Lycée Français Charles de Gaulle” u Londonu. Njena majka se nadala da će joj ćerka krenuti njenim stopama, ali stvari su ispale drugačije. Žaklinin radoznali duh odveo ju je na pohađanje časova glume, a dolazak u londonska pozorišta zaista ju je fascinirao. Već tada je bila zrela mlada žena koja se brinula sama o sebi.

– Prvu platu zaradila sam kao konobarica u kineskom restoranu. Nisam se dvoumila, znala sam da želim da idem na časove glume, kao što sam znala i da ni od koga ne želim da tražim novac za to. Nikad nisam zažalila zbog toga – rekla je.

Njeni prvi glumački koraci doneli su joj i posao modela. Pravilne crte lica i vitko telo nisu mogli da prođu nezapaženo iskusnim fotografima pa je počela da dobija razne angažmane za različite reklamne kampanje.

Njena lepota nije promakla tada najpoznatijim fotografima Dejvidu Bejliju i Teriju Donovanu ispred čijeg je fotoaparata pozirala. Iskusni producenti prepoznali su lepotu i faktor X mlade glumice pa je već 1965. dobila prvu ulogu, i to u filmu “The Knack… and How to Get It” Ričarada Lestera. Godinu kasnije slavni Roman Polanski poverio joj je ulogu u filmu “Cul-de-sac” koji je kod publike i kritike dobro prošao.

To je na neki način obeležilo Žaklinin početak glumačke karijere. Već je 1968. Franku Sinatri bila partnerka u filmu ‘The Detective’, a potom Stivu Mekvinu u filmskoj priči “Bullitt”, što joj je donelo još veću popularnost. Dok je snimala sa Sinatrom počela su šuškanja da se on jako zaljubio u Žaklin, premda je legendarni pevač i glumac bio na glasu kao veliki ženskaroš. Engleska glumica kasnije je pričala o tom traču, rekavši da Holivud najbolje proizvodi laži.

Foto: Stewart Cook / Shutterstock Editorial / Profimedia

Nakon snimanja više se nisu videli i između njih nije postajala nikakva privlačnost. Ali zato su na njen šarm i lepotu padali mnogi filmski lepotani pa su svetske novine bile pune priča o tome kako je zavela Marčela Mastrojanija, Rajana O’Nila, Žan-Pola Belmonda, što je kasnije demantovala. Ali godinama kasnije ipak je progovorila o nekim navodnim aferama.

– Zapravo nisam bukvalno odbila Marlona Branda. Jednom me pozvao na ples i odbila sam ga. Bilo je to u klubu “Crazy Elephant” i tada sam bila u društvu jednog simpatičnoga gospodina, ne previše zgodnog. Kad je on otišao u wc, Brando mi je prišao i svideo mi se onako naočit. Tada sam pomislila: “Da muškarac s kojim sam večeras izišla dođe i vidi me kako plešem s Brandom, kako bi se osećao?” Ionako nije imao previše samopouzdanja. I zato sam odbila taj ples. Jednostavno sam lepo vaspitana. A Sinatra? Odbila sam ga, ali priznajem sad da bi bilo zabavno da nisam. Nije me privlačio, ali bila mi je zanimljiva cela priča oko njega i njegovog glasa.

– Zvao me na večeru, a u to je vreme proživljavao je težak period s tadašnjom suprugom Mijom Farou. Uprkos tome, bio je jako drag i zaštitnički nastrojen prema meni. Međutim, nisam želela da budem jedna od onih žena koju dobije kad hoće. Uvek sam bila jako nezavisna – objasnila je.

Majka priroda podarila joj je lepotu s kojom je prvo počela da zarađuje, a nakon filmskih uloga redovno se pojavljivala na naslovnim stranama prestižnih časopisa, pogotovo nakon uloge u filmu “Dubina”. Zbog brojnih filmskih angažmana odlučila je da se preseli u Kaliforniju, premda je uvek bila jako vezana za rodnu Englesku.

Još na početku karijere pokazala je da nije samo lepo lice na filmskom platnu nego da je uverljiva karakterna glumica. Prvu nominaciju za Zlatni globus osvojila je ulogom u filmu “Under the Volcano” 1984, a kada su je pitali koja joj je uloga prirasla srcu, najčešće je isticala onu u filmu “Američka noć” (La nuit américaine) iz 1973. reditelja Frasoa Trifoa koji je za nju rekao da je prelepa. Za glumačke uzore isticala je Džesiku Lang i Žanu Moro. Iako su mnogi mislili da će njena glumačka karijera da se završi s prvim znacima starenja, kako je bio slučaj s mnogim lepim glumicama, Žaklin je iznenadila muške kolege.

Godine 1980. osnovala je producentsku kuću, što je pogotovo u to vreme najviše bio “muški” posao, i realizovala film “Rich and Famous” koji je doživeo uspeh. U njemu je glumila s Kandis Bergen, a šuškalo se da su imale i ljubavnu aferu. Nikad o tome nisu govorile, ali zato je nimalo dosadan ljubavni život britanske glumice punio naslovne strane.

Ljubila je kanadskog glumca Majkla Sarazina, zvezdu filma “I konje ubijaju, zar ne?” iz 1969. godine, u kojem je glumila i Džejn Fonda. Sarazina je upoznala 1968. i on se fatalno zaljubio u nju. Zajedno su bili 12 godina, a živeli su u kućici na plaži blizu Los Anđelesa. Kad su se razišli, Žaklin je ostala dostojanstvena i nije davala povoda senzacionalističkim naslovima.

– Kad je moj otac video njegovu fotografiju, rekao mi je: “Nemoj da se udaješ za njega, izgleda ćudljivo”. I naravno da je moj otac apsolutno bio u pravu, ali volela sam tu ćudljivost.

Medijski popraćena bila je i njena petogodišnja romansa s marokanskim preduzetnikom Viktorom Draijem koji je u Americi bogatstvo zgrnuo u modnoj industriji, lancima restorana i noćnim klubovima. Nisu dugo bili zajedno, ali nakon raskida ostali su u sjajnim odnosima.

Ljubavna priča koja joj je posle dogodila bila je ravna filmskom scenariju. Godine 1980. upoznala se s ruskim visokim i plavokosim baletanom Aleksanderom Godunovim koji je 1979. zatražio politički azil u SAD-u tokom jednog njujorškog gostovanja ruskog teatra. Da je Godunov izazvao politički skandal, potvrđuje činjenica da su u vezi sa njegovim traženjem azila intervenisali tadašnji američki predsednik Džimi Karter i ruski generalni sekretar Komunističke partije Leonid Brežnjev.

Naime, baletan je dobio azil iako je sovjetska obaveštajna služba KGB nakratko uhapsila njegovu suprugu Ljudmilu Vlasovu, a čim je dobio američki pasoš, razveo se od supruge i počeo vezu sa Žaklin. Zajedno su ostali osam godina i tokom toga razdoblja Godunov je zanemario balet i pokušao da uspe kao glumac. Godine 2005. tragično je skončao – pronađen je mrtav u svojoj sobi, a šuškalo se da je umro od AIDS-a.

Iako je Bise posle Godunova nekoliko godina ljubila 18 godina mlađeg francuskog lepotana, glumca Vinsenta Pereza, čijem šarmu navodno nije odolela ni bivša prva dama Francuske Karla Bruni, bila je neutešna zbog smrti bivšeg ljubavnika.

– Aleksander me je voleo jer nikad nisam htela da ga menjam. Zapravo, umro je, a voleli smo se i dalje. To je tužna priča – rekla je.

Na listi njenih ljubavi našao se i sedam godina mlađi austrijski reditelj Frenk Hovson, s kojim je bila veoma kratko. Često je isticala da površne veze nisu za nju, niti je želela da ulazi u odnose za koje je znala da će trajati samo koji dan.

Sa svim muškarcima s kojima je delila postelju, kako kaže, imala je iskren i predan odnos, ali s godinama je odlučila da se nikome neće previše prilagođavati, kao što je radila u mlađim danima.

Zanimljivo je da uprkos nekim dugim vezama, ideja braka nikad je nije previše zanimala.

– Možda bi psiholozi zaključili da moj stav o braku ima korene u braku mojih roditelja. Imali su skladan odnos, ali samo spolja. Još u detinjstvu osećala sam neku hladnoću među njima i nisam htela da se meni ponovi to iskustvo. U svojim vezama nisam bila hladna, šta više, davala sam se u njih celim bićem, ali nikad nisam osećala da će mi veza biti bolja ako se udam – objasnila je.

Dodala je i kako nakon određenog vremena koje provedemo s nekim poprimimo i neke nedostatke od osobe s kojom smo u vezi. Veliku pažnju izazvala je i njema veza sa 18 godina mlađim Eminom Boztepeom, instruktorom borilačkih veština s kojim je ljubavisala 11 godina, od 1994. do 2005. godine. U jednom intervjuu otvoreno je govorila o razlici u godinama sa svojim partnerima i koliko joj smetaju dvostruki standard i moral.

– Sećam da je u jednom članku spomenut Emin kao moja igračka. Pitala sam šta to upšte znači? Ta je fraza toliko nepristojna da dolazi isključivo iz puke ljubomore. Mlađi je od mene, istina, ali toliko je muškarac u svakom pogledu da je nazivati ga igračkom ludost. Osećala sam se posramljeno zbog njega jer je to stvarno neprimereno. Takođe je neprimereno nazivati žene pumama. Pokušavam takve stvari da ignorišem. Na kraju, ljudi se ne privlače zbog godina, već zbog onoga šta ih usrećuje, pa dokle potraje – rekla je glumica i priznala da se često čudi zašto neki tvrde da zaljubljenost traje samo tri godine.

– Nemam takva iskustva. Strpljiva sam i ne odustajem brzo. Bila sam u vezi sa zanimljivim i zahtevnim muškarcima, ali kad nekog iskrenog volim, u stanju sam da ga neprestano opravdavam – objasnila je.

Glumački uspesi događali su joj se i u zrelijoj životnoj dobi. Godine 2005. glumila je u kultnom filmu “Gospodin i gospođa Smith” na čijem su se setu zaljubili Bred Pit i njeno kumče, glumica i rediteljka Anđelina Džoli.

O Žaklin Bise mnogi će reći da je istinska dama i graciozna ikona filmske industrije koja, uprkos svetskoj slavi, nema problem da sa javnosti podeli i neispunjene želje, čime samo dokazuje da čvrsto stoji na zemlji.

– Postoje trenuci kad mi je žao što nemam decu, ali kad razmislim o tome kakav sam život vodila, shvatam da nije bilo mesta za majčinstvo. Kad sam bila mlađa, odbijala sam i samu pomisao na dete, uverena da nisam sposobna da budem majka.

– Nestrpljiva sam, vrlo zahtevna, volim disciplinu, pa sam smatrala da, uz sve svoje poslove, neću imati dovoljno vremena za dete. Danas mislim da bih bila bolja majka nego što sam tada smatrala, ali sad je za to prekasno – priznala je Žaklin.

U jednom su je razgovoru pitali razmišlja li o pisanju autobiografije.

– Najzanimljiviji je bio moj emotivni život, ali u isto vreme i prilično težak. Ali neću pisati o tome, to se nikoga ne tiče.

BONUS VIDEO



Izvor: Story.hr

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar