Danijela (38) kupila šporet za 43.000 dinara, pa doživela ŠOK: Evo kako poznati proizvođači VARAJU kupce

Nekoliko meseci nakon kupovine, šporet se pokvario, a prodavci i proizvođač pokušali su sa sebe da skinu bilo kakvu odgovornost

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Shutterstock

Dobro je poznato da većina prodavaca na pomen reči reklamacija dobije blagi nervni slom, ali nisu svi potrošači dovoljno obavešteni o svojim pravima kada reklamiraju neispravnu robu.

Naime, Danijela R. (38) kupila je šporet poznatog proizvođača u isto tako poznatoj radnji i za njega dala, kako kaže, 43.000 dinara. Nekoliko meseci nakon kupovine, šporet se pokvario, a prodavci i proizvođač pokušali su sa sebe da skinu bilo kakvu odgovornost za to.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv

– Prvo sam s mukom zamenila šporet, jer su ispitivali kako se pokvario, kao da ne znaju kakvu robu prodaju. Onda kada su pristali na zamenu, samo su nastavili garanciju. Znate, ne daje se 43.000 svakog dana, nisam htela da pristanem na to. Za punu garanciju ganjala sam se sa njima godinu i po dana! To je maltretiranje! – kaže žena.

Sličnu situaciju imala je i Danijela P, ali ona, nažalost, svoje pravo nije ostvarila.

– Kupila sam peglu koja se pokvarila nakon godinu dana i zamenili su je novom, ali garancija je ostala od stare. I ona je crkla posle godinu dana, a ja sam zbog cele peripetije ostala bez mogućnosti da je reklamiram jer sam imala garanciju od stare – kaže razočarana Danijela.

Iz Udruženja potrošača „Efektiva“ kažu da su ovakve situacije nedopustive.

Stigao je odgovor na PITANJE svih PITANJA: Ima li banka pravo da naplati troškove obrade kredita?

– Kada vam trgovac po osnovu reklamacije zameni robu i izda vam garantni list, garancija važi za novu robu. Garantni rok počinje da teče iznova – upozoravaju iz Udruženja.

Kako kažu, nema govora o tome da garantni rok za stari uređaj nastavlja da teče kao da do zamene nije ni došlo.

– Na to potrošači ne smeju da pristaju – upozoravaju oni.

Crno na belo – zakon na strani potrošača

Zakon o obligacionim odnosima, član 503 glasi:

– U slučaju manje opravke, garantni rok se produžava onoliko koliko je kupac bio lišen upotrebe stvari. Kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje da teče ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari. Ako je zamenjen ili bitno opravljen samo neki deo stvari, garantni rok počinje teći samo za taj deo.

“Tajni kupci” obilazili prodavnice širom Srbije, evo kakvu su ocenu dali trgovcima

Trgovci traže pravdu

Zbog nepoštenih trgovaca, na loš glas su došli i oni dobri, tvrdi Marko Simić, vlasnik jedne trgovačke firme.

– Kao neko kome je stalo do zadovoljstva mušterija, mogu da kažem da mi, maloprodavci, nemamo ništa sa rešavanjem reklamacije. Prihvatamo uređaj na reklamaciju, sačinimo dokument o tome, a sve ostale odluke, o uvažavanju ili odbijanju reklamacije, donosi ovlašćeni servis – kaže on.

Trgovci nas VARAJU na kasi: Ako koriste ovaj TRIK, tražite novac nazad

Izvor: Alo

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar