ORALNA HIGIJENA

Zašto zubne paste sa UKUSOM MENTOLA nisu dobre i kako mogu da nas prevare?

Ne dozvolite da vas zavede ledeno svež, omamljujući ukus mentola

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Pixabay/Daniel Albany

Da li se nekada zapitate kako su ljudi održavali oralnu higijenu pre pojave savremene paste za zube?

Danas nam je toliko uobičajeno da je kupujemo u svakoj drogeriji, apoteci i marketu, da verovatno retko kada i pomislimo da naši daleki preci nisu imali privilegiju da je nabavljaju na svakom koraku.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Istorija čišćenja zuba, prema onome što znamo, započela je još u drevnim civilizacijama Egipta, Indije i Kine, stotinama godina pre nove ere. Tadašnje “paste” su zapravo bile mešavina različitih biljaka, vulkanskog peska, usitnjenih životinjskih rogova, školjki i ljuske jajeta.

Rimljani su ovoj mešavini počeli da dodaju i mirisne biljke, kako bi osim skidanja naslaga nečistoće sa zuba dobili i svež dah.

Foto: Pixabay/Esther Merbt

Tek početkom 19. veka, dodavanjem glicerina u prah mešavine za oralnu higijenu, pasta za zube je počela da liči na ovu kakvu mi danas koristimo. Prva “fabrička” pasta za zube bila je upakovana u teglice, a 1873. godine u Konektikatu je svetlost dana ugledala i prva pasta u tubi. Takvu ambalažu kupcima je premijerno predstavila tadašnja fabrika “Šefild”, koja je kasnije prerasla u dobro nam poznati “Kolgejt”.

Danas imamo šarenolik i nepregledan izbor pasti za zube, dodatno obogaćen čitavom paletom najrazličitijih četkica, dentalnih konaca, čistača za međudentalni prostor, pomagala za skidanje naslaga sa jezika, vodica za osveženje daha… Da li je tako širok izbor i siguran put ka izboru adekvatne paste za zube? Stomatolozi kažu da nije i da neznajući, često pravimo veliku grešku kada kupujemo paste sa ukusom mentola.

Foto: Pixabay/Bruno /Germany

U čemu je stvar?

Jak ukus mentola nam u roku od nekoliko sekundi u ustima stvara osećaj svežine, koji nas lako prevari. Registrujući osvežavajuću aromu mentola, stvaramo subjetivni osećaj da su nam zubi i usna šupljina očišćeni, pa pranje zuba završavamo brže nego što je poželjno. Skraćujući vreme četkanja, ne postižemo željeni efekat, jer zubne naslage i dalje ostaju na zubima, baš kao i pre početka pranja.

Jak ukus poput mentola stvara nam psihološki lažni utisak da smo oprali zube kako treba, a zapravo uopšte nismo. Zato, ukoliko ste ljubitelj ovakvih pasti, imajte na umu pri svakom pranju zuba da je neophodno da proces pranja traje dovoljno dugo, kako bi vlakna četkice efikasno očistila zube. Ne dozvolite da vas zavede i omami taj ledeno svež miris i ukus mentola.

Znate li kako su ZUBI i SRCE povezani? Nakon što ovo budete pročitali, češće ćete ih prati



Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar