AVOKADO GENERACIJA se razlikuje od svih drugih! Proverite da li im možda baš vi pripadate

Drugačiji, jure svoju strast, vole tehnologiju... samo su neke od njihovih osobina

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Namaz od avokada
Foto: Unsplash/Daria Shevtsova

Verujemo da ste do sad sigurno čuli za milenijalce, generaciju Z, bejbi bumere i slično, ali, da li znate ko zapravo tu pripada i koje su im osobine?

Naravno, to svakako ne znači da ista pravila važe za sve, ali, neke zajedničke crte, po rečima stručnjaka, zaista postoje.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Naime, milenijalci, ili generacija Y, su ljudi rođeni između 1981. i 1996. Često ih nazivaju generacijom Ja-Ja-Ja ili generacijom avokada (jer su popularizovali tost sa avokadom). Dakle, trenutno imaju između 24 i 39 godina, a istraživanja su pokazala da je ovo ono što je za njih najkarakterističnije, navodi se na portalu Bright Side.

Foto: Freepik/drobotdean

Ne žele da odrastu

Drugo ime za ovu starosnu grupu je Petar Pan generacija. O ovom sindromu smo vam već pisali, a prema istraživanju iz 2012. godine, Klark Univerziteta za ponašanje odraslih, dokazalo se da više ljudi koji imaju između 18 i 29 godina žive sa roditeljima nego sa supružnikom.

Dugo studiraju, sanjaju o dobroj karijeri i traže svoje pasije. Na to je svakako uticala i međunarodna finansijska kriza, visoke cene kirije i nezaposlenost. Starije generacije to teško mogu da razumeju, jer  im je bilo lakše finansijski, ističu stručnjaci.

Generacija avokada redefiniše značenje odrasle osobe. Milenijalci pokušavaju da rade stvari na svoj način i budu srećni, umesto da rade poslove koje mrze i razvedu se do 30. godine.

Foto: Freepik/ Racool-studio

Ne mogu da zamisle svoj život bez tehnologije

Uvek su na mrežama. Ljudi između 24 i 39 godina su u velikom broju slučajeva na svojim uređajima (a zavisnost od njih može predstavljati pravi problem),  i stvarnu komunikaciju zamenjuju virtuelnom. Uvek su uz svoje telefone, jer se plaše da propuste nešto važno (zove se FOMO efekat, o čemu smo već pisali). Otprilike 70 odsto njih,proverava svoj telefon više od nekoliku puta u toku jednog sata, čak i ako nema dolaznih poruka ili notifikacija.

Takođe je karakteristično za njih da često žele da izgledaju bolje nego što zapravo jesu, pa objavljuju srećne selfieje, čak i kada im život nije u redu.

Foto: Freepik/freepik

Često pate od anskioznosti ili depresije

Prethodne 2 tačke često dovode do anksioznosti i depresije. Psihijatar Žan M. Tvenge, uradio je studiju koja je otkrila da je nivo anksioznosti savremenih mladih ljudi isti kao i kod pacijenata u psihijatrijskim ustanovama iz 1950-ih.

Milenijalci su vrlo krhki i ne mogu se nositi sa pritiskom stvarnog života. Ali istovremeno, oni su prva generacija koja zaista brine o svom psihološkom zdravlju. Ono što je sjajno kod njih je i što se nose mišljenjem da je u redu ako posetite terapeuta, ali i da kažete drugima o tome.

Foto: Freepik/ rawpixel.com

Žele da nađu pasiju, odnosno svrhu svog postojanja

Milenijalci postavljaju velike ciljeve i ne žele ništa manje. Oni teže da njihovi poslovi budu više nego samo način zarade – žele da budu i izvor radosti i dobra za druge ljude. Milenijalcima često nedostaje da razdvoje hobije i lični i profesionalni život. Nažalost, ovo je još jedan razlog zašto često pate od anksioznosti i depresije. Tražiti svoju strast nije lak zadatak.

Ruše stereotipe

Avokado generacija traži svoj put. Ne žele da rade 8 sati dnevno kao njihovi roditelji, pa sami sebi pronalaze inspirativnije poslove, a neretko su i frilenseri. Dobar primer su i influenceri koji zarađuju novac od saradnje sa brendovima na Instagramu, te nemaju striktno radno vreme. Dakle, ova generacija postavlja nova pravila.

Foto: Freepik/master1305

Ne zanima ih politika

Milenijalci uglavnom pokušavaju da klone politike. Više ih zanima sopstveni život. Kada su u pitanju politička pitanja, oni se oslanjaju na znanje i odluke drugih.

Tolerišu i podržavaju različitost

Generacija Y, možemo slobodno reći da je popularizovala ideju o pozitivnosti tela. Oni su tolerantni prema svim rasama, nacionalnostima, religijama, seksualnoj opredeljenosti i poštuju tuđa mišljenja, stil života i način razmišljanja.

Naposletku, ova generacija je zaista vratila u modu avokado, kafu za poneti, starke i kežual autfite. A ajfon je “must – have”. Da, to možda jesu stereotipi, ali su i dalje održivi, odnosno, velikom broju ljudi je to i dalje “sveti gral”.

Kojoj generaciji vi pripadate? Da li se slažete sa mišljenjem stručnjaka? Pišite nam u komentarima.



Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar