MEDIJI I INFORMACIJE

Koliko je Srbija digitalno PISMENA? Odgovornost na jutjuberima i tiktokerima

Najveća zamka je što danas svako ima mogućnost da kaže šta hoće, a na nama je da proveravamo informacije, kažu stručnjaci

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Pixabay / William Iven

Globalna Nedelja medijske i informacione pismenosti biće obeležena i u Srbiji od 27. do 31. oktobra onlajn konferencijom pod nazivom „Ovako stoje stvari: Opiranje dezinfodemiji”.

Od danas do subote, s početkom u 18 časova, održaće se šest panela s brojnim aktuelnim temama koje će obrađivati više od 20 sagovornika. Konferencija će na jednom mestu okupiti relevantne eksperte, influensere, medijske i obrazovne stručnjake i novinare.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs
Foto/Pixabay

Panelisti će gledaocima približiti istraživanja na temu medijske pismenosti, odgovornosti jutjubera i tiktokera, školskog sistema i poslovanja u digitalnoj eri, kao i politika medijske i informacione pismenosti. 

“Ovo je prilika da istaknemo značaj medija i sadržaja koji oni plasiraju, ali takođe i da razumemo kao građani da smo mi na kraju tog lanca protoka informacija. Potrebno je da shvatimo da smo svi mi, uz postojanje društvenih mreža, komunikatori i kreatori nekog sadržaja i samim tim postajemo mediji za sebe. Posebna odgovornost je na onima koji spadaju u grupu influensera, jutjubera, odnosno one koji imaju veliki broj pratilaca na društvenim mrežama”, istakao je Goran Zarić u ime programa Nova pismenost,čiji su osnivači Propulsion i Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID).

Foto/Pixabay

Konstantan priliv informacija utiče uglavnom negativno na ljude koji su izgubili poverenje, a samim tim počinju i da se ponašaju neodgovorno.

“Najveća zamka digitalnog doba je ta što danas svako ima mogućnost i slobodu da kaže šta hoće, a na nama je da proveravamo informacije koje dolaze. Mora da se napravi u glavi podela kome verovati primera radi, ukoliko govorimo o aktuelnoj temi COVID-19, da li je to neki influenser ili profesor Medicinskog fakulteta. U strahu su oči velike, pa onda pojačano čujemo, vidimo sve i povezujemo na način koji možda i nije adekvatan i realan. Moramo da naučimo da zastanemo, kritički promislimo o onome što dolazi do nas. Takođe, potrebno je dozirati priliv informacija, pustiti da odleži i napraviti svoj zaključak”, rekao je Goran Tomin, klinički psiholog.

Pexels

Prema najnovijem istraživanju koje je realizovao CeSID u okviru programa Nova pismenost tri četvrtine ispitanih građana informiše se putem društvenih mreža, a ta brojka u populaciji do 24 godine to iznosi čak 88 odsto.

Građani Srbije najviše vremena provode uz društvene mreže, 104 minuta dnevno, 81 minut provedu slušajući radio stanice, 77 minuta prate televizijski program, dok prosečno štampi posvete svega 23 minuta, podaci su istraživanja medijske i digitalne pismenosti u Srbiji.



Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar