OBJEKTIV ISTRAŽUJE

Pijaca u Srbiji postala ONLAJN: Posao UDVOSTRUČEN, svi žele dostavu domaće hrane na kućna vrata (FOTO)

Cena dostave hrane na teritoriji Beograda kreće se oko 200 dinara, dok je za porudžbine od preko 2.000 uglavnom besplatna

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Domaćinstvo Ćirić, dostava hrane

Gužve u marketima i strah od zaraze virusom KOVID-19 učinili su da veliki broj ljudi u Srbiji počne da kupuje osnovne životne namirnice preko interneta, sa obaveznom dostavom na kućnu adresu. Niko od pijačnih prodavaca u Srbiji nije mogao ni da sanja do koje mere će marketing, brza isporuka i povećan rizik od izlaganja zarazi, višestruko da povećaju prodaju domaće hrane proizvedene na selu.

Tokom vanrednog stanja porudžine počele da stižu u velikom broju

Zbog pandemije korona virusa tokom vanrednog stanja, stvarali su se veliki redovi u prodavnicama, a mnogi  su se plašili gužvi i rizika od zaraze. To su glavni razlozi zbog kojih su porudžbine hrane sa sela počele da stižu sa svih strana, potvrđuju za Objektiv proizvođači hrane iz okoline Valjeva, koji dostavljaju hranu u Beogradu.

“Kada je počeo policijski čas i vanredno stanje, pijace su se zatvorile i sve nam je propadalo. Mi mlađi smo imali ideju da se prebacimo na kućnu dostavu i da to reklamiramo preko interneta. Prodaja je od tada porasla duplo, nismo očekivali toliki odziv. Sada ne možemo sve da postignemo”, kaže za Objektiv Katarina Ćirić (26), proizvođač iz okoline Valjeva.

Njena osmočlana porodica koju čine tri generacije, raspodelila je posao tako što se mlađi najviše bave porudžbinama, dostavom i reklamom, dok stariji najviše iskustva i znanja imaju u uzgajanju voća i povrća, proizvodnji sira i gotovih domaćih proizvoda. Brojna rodbina im pomaže u ovim poslovima.

Porodica Ćirić iz okoline Valjeva/Foto: Privatna arhiva

Cena dostave hrane na teritoriji Beograda kreće se od 200 dinara, dok je za porudžbine od preko 2.000 uglavnom besplatna. Kada se sve sabere i oduzme, cene su slične kao u velikim marketima.

“Kupci kažu da je ukus neuporediv, gotovo kao da su prvi put probali neko voće ili povrće. Najčešće nas zovu majke koje traže neprskanu hranu za decu ili roditelji koji rade od kuće i nemaju vremena da idu do prodavnice. Njima ova mogućnost sve više znači, jer na gotovo dobijaju domaće sireve, jaja, voće, povrće, meso…”, kažu iz domaćinstva Ćirić.

Izbegavaju hemijsko tretiranje, zato nekad propadne i 80 odsto roda

Prvo pitanje je uvek da li se hrana tretira nečim, da li je organska i u kojoj meri se koriste pesticidi. Kako kažu, najbolje je prvi put uzeti manju količinu, kako bi se kupci uverili da im hrana odgovara.

“Prvo smo se gajili za svoje potrebe, a kasnije smo počeli da prodajemo ono što “pretekne”. Zbog toga uvek čekamo pravo vreme za berbu, gledamo da ni sa čim ne poranimo, niti da koristimo bilo kakve tretmane. Zato se dešava se da zbog vremenskih prilika propadne 80 odsto roda, kada je takva godina. Ipak, način proizvodnje uvek ostaje isti”, kažu u valjevskoj porodici.

Foto: Privatna arhiva

Porodica koja snabdeva Beograd šparglom i rabarbarom

Da su se različite generacije udružile snagu u proizvodnji, reklamiranju i onlajn prodaji hrane u Srbiji, potvrđuje priča i porodice Ilin iz okoline Beograda. Roditelji i deca bave se uzgajanjem biljaka koje su retke na ovim prostorima, kao što su rabarbara i špargla, kaže za Objektiv jedna od članica domaćinstva Jovana Ilin (28).

“Mnogi su se okrenuli neobičnoj hrani i porudžbinama tek nakon što je počela pandemija. Brat i ja smo krenuli sa oglašavanjem preko interneta, reklamama i postavljanjem slika, nakon čega smo počeli da održavamo kontakt sa kupcima. Po dogovoru dostavljamo hranu u određene delove grada u utvrđeno vreme i potražnja je sve veća”, kaže za Objektiv Jovana Ilin.

Foto. privatna arhiva

Liči na celer, a ima ukus jagode

Ova porodica birala je biljke koje nemaju potrebe za posebnim tretmanom, klimatskim uslovima niti prskanjem pesticidima, dok se istovremeno održava dobra cena.

“Šparglu smo hteli da kupimo, ali teško smo je nabavljali u Srbiji. Nakon toga smo odlučili da je uzgajamo sami, pre svega zato što je zdrava.  Posle smo se proširili na rebarbaru, egzotičnu biljku koje nema kod nas. Po izgledu podseća na celer, dok je ukus nešto između jagode i jabuke”, objašnjava za Objektiv Jovana Ilin.

Porodica Ilin proizvodi špargle, rabarbaru, bundeve i začinsko bilje/Foto: privatna arhiva

“Onlajn pijace” postaju nova stvarnost u Srbiji

Prema rečima poljoprivrednika, ovakav način prodaje poljoprivrednih proizvoda gotovo da je potpuno zamenio rad na pijaci. Umesto tezgi, hrana je spakovana i unapred raspoređena, što olakšava ceo proces i trgovcima i kupcima. Neočekivano i iznenada, “onlajn pijace” doživljavaju neverovatan uzlet u Srbiji, i kako nagoveštavaju dosadašnji podaci o prodaji, sve više postaju naša nova stvarnost.

Piše: Aleksandra Vasić

Preuzimanje teksta ili delova teksta dozvoljeno isključivo uz navođenje izvora i linka ka stranici Objektiv.rs



Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar