Zanima vas kako će izgledati naše navike u ishrani sledeće godine? U najnovijem izveštaju o hrani, poznata nutricionistkinja Hani Ricler, oslanja se na svoje stručno znanje, studije iz nutricionističkih nauka, psihologije, sociologije i tehnologije hrane, kao i na iskustvo i instinkt i pruža nam uzbudljive uvide i rešenja za sve probleme koji nas brinu u budućnosti ishrane.
Grupiše prehrambene trendove za 2025. godinu u tri glavne oblasti:
Zdravlje, održivost i zaštita klime
Svaka od ovih tema je detaljno analizirana poslednjih godina, a svi ovi elementi utiču na budućnost mesa. Ne radi se samo o zameni mesa biljnim proteinima, već se javlja i kontra trend – zahvalnost prema mesu.
Paradigma “brže, jeftinije i više” je zastarela. Nutricionistkinja kritikuje trgovce koji ulaze na tržište sa jeftinijim privatnim markama koje uglavnom ne impresioniraju u smislu ukusa, izgleda i mirisa i često sadrže puno dodataka. To može usporiti dalje inovacije i smanjiti raznolikost proizvoda.
Ipak, postoji konkurencija u oblasti visokokvalitetnih zamena za meso i u razvoju uzgojenog mesa. Ovo je već odobreno u SAD i Singapuru, a moglo bi da se uvede i u državama članicama EU, Švajcarsku i Veliku Britaniju.
Budućnost pripada biljnim proteinskim proizvodima (uključujući gljive i alge). Oni se percipiraju kao samostalne namirnice i proširuju asortiman proizvoda, umesto da budu samo zamene za meso, morske plodove i mleko.
Regionalnost i globalizacija
Drugi veliki klaster trendova za 2025. godinu obuhvata regionalnost i globalizaciju. Iako se globalizacija povećava decenijama, sada izgleda da se usporava jer potrošači ne žele samo međunarodne ukuse, već i kvalitet i poreklo hrane. Mnogi vlasnici restorana grade mrežu lokalnih proizvođača i to čine transparentnim za sve na meniju, jer je to prilika da razvijete svoj profil. Gosti će tako ceniti vašu hranu jer je proizvodnja kvalitetna i održiva.
Proizvodnja hrane i otpad
“Otpad je izum industrijskog doba” citat je profesora Tila Hina sa Univerziteta primenjenih nauka u Cirihu. Nekada se hrana više cenila zbog siromaštva. Danas se trendovi poput Zero Waste ili Circular Food fokusiraju na ekološki prihvatljiv pristup ishrani i smanjenje otpada. Otpad se sada vidi kao početni proizvod za nešto novo. Motivacija nije samo izbegavanje otpada, već korišćenje svih sastojaka.
Komentari (0)