Na prvi pogled izgleda kao igra, deca u vrtiću obučena u kuvarsku uniformu kuvaju. Seckaju povrće, peku lepinje, spremaju sojino mleko. Ubrzo shvatite da je sve stvarno.
Ovakve scene su nedavno osvojile internet, sa kratkim video snimcima koji prikazuju impresivne kuhinjske veštine predškolaca. Nalog vrtića na Douiinu, kineskoj verziji TikToka, prikazao je klipove koji šarmiraju publiku, prikupljajući stotine hiljada lajkova i pretvarajući mlade kuvare u viralne senzacije.
-Ove aktivnosti su postale deo naše svakodnevne rutine, u kojoj učestvuju deca iz različitih razreda- rekla je Džang Ćian, direktorka vrtića.
Inicijativa je počela kada su deca sakupila male, tamnocrvene bobice sa stabla gloga tokom aktivnosti na otvorenom u jesen, ali su u početku bila obeshrabrena da ih probaju zbog sanitarnih razloga.
To je izazvalo pitanje: “Zašto ne bi uživali u plodovima jeseni?”
Inspirisan da premosti jaz između učenja i življenja, vrtić je odmah napravio peć od gline i uveo lekciju o tome kako se pravi ušećereni glog. To je stvorilo mogućnost za učenje, koje pruža kuvanje, farbanje, baštovanstvo i hranjenje životinja koje su postale omiljeni „predmeti“ u nastavnom planu i programu vrtića, izveštava Chinadaily.
View this post on Instagram
-Mi vodimo računa o bezbednosti, ali više brinemo o mogućnosti da lišimo decu radosnog detinjstva.Priroda je ultimativna učionica i imperativ je da deca iskuse sezonske promene i inherentnu lepotu života.
Ushićeni roditelji su svedoci transformacije u svojoj deci. “Ne mogu da verujem da moj sin ume da pravi knedle“, rekao je jedan roditelj, dok je drugi otkrio da me je „ćerka zamolila da joj kupim fritezu.“
Dalja posledica inicijative jeste da deca pokazuju manje interesovanaj za gledanjem sadržaja na pametnim telefonima i veću sklonost da pomažu u kućnim poslovima. Roditelji se pokazuju kao podrška, a neki čak daju mladim kuvarima drva za ogrev kako bi podstakli njihovu strast u kuvanju.
Praktična nastava je zvanično integrisana i proširena u nastavni plan i program obaveznog obrazovanja širom Kine. Od klasifikacije i skladištenja do kuvanja, ishrane, poljoprivredne proizvodnje i tradicionalnih zanata, škole prihvataju različite oblike praktičnog obrazovanja.
U osnovnoj školi u provinciji Džeđijang, učenici su razvili pametan sistem za navodnjavanje u bašti od 2.000 kvadratnih metara. U gradu Hešan, u provinciji Guangdong, oblici nematerijalnog kulturnog nasleđa kao što su tradicionalno pravljenje kišobrana i trke zmajevih čamaca uključeni su u školske programe.
Obdanište Ksuhai Road je premestilo učionicu u „kuhinju”, kombinujući tako obrazovanje, život i prirodu. Inicijativa odražava činjenicu da obrazovanje i nastava ne moraju biti ograničeni na učionicu ili čak kampus, a znanje se ne stiče samo iz knjiga.
Komentari (0)