Nekoliko prevaranata koji nude nepostojeće ili tuđe apartmane u Grčkoj trenutno vrebaju žrtve na društvenim mrežama.
Uzimaju depozit od 100 do čak 500 evra, a posle se više ne javljaju, upozorava portal “Grčka info”.
Kako se navodi u upozorenju na ovoj stranici, oni posmatraju ko u FB grupama traži smeštaj, a zatim tim osobama nude putem inbox-a nepostojeće ili tuđe apartmane. Najčešće su u pitanju nerealno niske cene mada to nije pravilo.
“Uzimaju depozit na razne načine (Western, Revolut, MoneyGram…) i više se ne javljaju. Nemamo predstavu koliko ljudi bude prevareno tokom sezone jer je mnoge sramota da to prijave ili napišu javno kako bi upozorili druge. Ako ipak imate veliku želju da preko tih grupa nađete smeštaj, vidite da to bude od nekog ko objavljuje smeštaj javno putem posta koji svi mogu videti, sa fotografijama, cenama, lokacijom, a ne od nekog ko vam šalje ponude u inbox. Vlasnici smeštaja u tim grupama se uglavnom znaju između sebe i ako se pojavi neko nov i sumnjiv vrlo brzo će ga primetiti, upozoriti članove i izbaciti ga iz grupe. Ova žena je ostala bez 100€, ali nažalost bilo je i onih koji su ostali bez 400-500€. Budite oprezni”, upozorava se.

Građani koji su prevareni teško mogu da dobiju nazad novac koji su uplatili, kažu u Juti i ističu da se prevare događaju ne samo kod jeftinih već i kod skupih aranžmana. Povodom najnovijih prevara na društvenim mrežama sa izdavanjem apartmana u Grčkoj, direktor Nacionalne organizacije turističkih agencija Aleksandar Seničić upozorava građane da vode računa i da imaju na umu da na internetu svako može da postavi sliku nekog smeštaja i da tvrdi da je njegov i da ga izdaje.
“Ne možemo sad dati neki savet kako ćete to da proverite, proteklih godina bilo je na stotine, ja bih rekao možda i na hiljade ljudi koji su bili prevareni, ne samo kad je reč o Grčkoj, već i o Crnoj Gori, o Bosni, Hrvatskoj”, kaže Seničić za RTS.
Ističe da prevara funkcioniše tako što se uplati avans, a onda se ljudima koji su vam navodno prodali aranžman gubi svaki trag.

“Jedini način je da se obratite ministarstvu unutrašnjih poslova, da se podnese krivična prijava protiv N. N. lica, da se naravno te poruke, brojevi mobilnih telefona predaju policiji i da se nadate da će kroz krivični postupak ta osoba biti uhapšena i da eventualno dođete do svog novca“, kaže Seničić.
Međutim, napominje da je u prethodnom periodu bilo hapšenja zbog ovakvih prevara, ali da se do novca teško dolazi.
Napominje da se prevare ne dešavaju samo kod jeftinih aranžmana i kao primer navodi situaciju kada je pre dve godine velika grupa ljudi prevarena za ukupno 50.000 evra.
“Dakle, radi se o aranžmanima od po 1.000 evra. Kontaktirali su s nekom osobom koja je to radila individualno. Već je odvela jednu grupu. Dakle, to je najčešći model – da neko ode, da to sve prođe kako treba, da bi se onda, eventualno, sledeći put desila neka takva vrsta prevare“, kaže Seničić i dodaje da taj slučaj još nije rešen.
Agencije imaju garancije za putnike
Zbog takvih stvari, ističe, treba putovati sa proverenim turističkim agencijama, koje imaju licencu i garancije putovanja iz kojih se putnicima isplaćuje novac ukoliko na primer agencija propadne.
Primer za to je agencija “Barcino turs“, koja je prestala sa radom, a proces povraćaja novca putnicima je pri kraju.
“Do sada je osiguravajuća kuća koja je izdala garancije putovanja isplatila putnicima 60 odsto sume koja je bila uplaćena u agenciji. Zašto 60 odsto? Zato što imamo jedan ograničeni budžet, dakle, u ovom slučaju je polisa glasila na iznos od 250.000 evra“, rekao je Seničić i dodao da očekuje da će taj procenat, nakon prijave svih putnika, biti znatno veći.
Platforme poput Bookinga sigurne, ali…
Seničić navodi da je rezervisanje smeštaja preko poznatih platformi, poput Bookinga, sigurno, ali da se i tu mogu javiti nepredviđene situacije.
“Taj smeštaj, na primer, nije onakav kako je u stvari objavljeno, ili ga možda i nema. Često se desi u sezoni, pogotovo na destinacijama gde ima veliki broj gostiju, da dođe do nekih tehničkih kvarova, da vi dođete u apartman, a da tamo nemate vodu, nemate struju i tako dalje. Da biste to mogli da rešite, prva stvar je da morate dobro da znate jezik, iz razloga što je korisnička služba najčešće u nekoj inostranoj državi, kada je reč o Bookingu to je Indija“, kaže Seničić.
Tvrdi da je na platformama poput Bookinga moguće naći nešto jeftinije, ali da su u najvećem broju slučajeva cene aranžmana preko turističkih agencija znatno povoljnije.
Komentari (0)