Prilikom prodaje automobila, prvo pitanje koje ćete kao prodavac dobiti jeste: “Koliko je prešao?”. To nije slučajno, jer ovaj podatak dosta govori o stanju motora i celokupnog vozila, a ma koliko ga dobro vi održavali, ukoliko je prošao previše, kupca će to odbiti.
Onlajn platforma za prodaju vozila Karvau, podelila je kilometraže na kojima polovni automobili gube najviše na vrednosti i postaju neprivlačni za kupce, naglašavajući da ipak nije dobro biti u vlasništvu jednog automobila isuviše dugo.
– Naši podaci pokazuju koliko je važno da se automobili prodaju brzo. Previše čekanja na prodaju može rezultirati padom u vrednosti vozila – objasnio je Pol Barker, urednik platforme Karvau.
– Naravno, mnogo faktora utiče na vrednost, poput modela i modifikacija na vozilu, ali je kilometraža i dalje presudna – dodao je on.
Kada je najbolje prodati?
Prodaja automobila sa 50 do 60 hiljada pređenih kilometara je najbolja moguća opcija, s obzirom da većina proizvođača vozila daje fabričku garanciju koja obuhvata ovu kilometražu. Po prelasku ovog broja kilometara obično dolazi i do prvih značajnijih servisiranja četvorotočkaša, koji mogu značajno opteretiti budžet, što je razlog više da svoje vozilo prosledite narednom vlasniku.
Druga metrika koja se često uzima u obzir varira između 90 i 110 hiljada pređenih kilometara, budući da pojedini proizvođači (obično skupljih, luksuznijih automobila) garantuju da će vozilo perfektno funkcionisati i kada brojač kilometraže “otkuca” stotku. Sve preko toga potencijalnih kupcima može predstavljati psihološku prepreku u kupovini.
Kada se najteže prodaje polovnjak?
Tržište polovnih automobila je u Srbiji veoma razvijeno, a broj vozila koji se može pazariti putem najpopularnije platforme Polovni automobili premašuje 73 hiljade “polovnjaka”. Od ukupnog broja automobila, onih sa pređenih 150 i više hiljada kilometara ima čak 42 hiljade! Razlog za to jeste činjenica da se takva vozila mnogo teže prodaju, čak iako su dobro održavana i u perfektnom stanju.
Stručnjaci iz Progresiva ovaj fenomen objašnjavaju percepcijom kupaca, premda u njihovim glavama vrednost vozila opada nakon dostignutih 160 hiljada kilometara. Ono što prodavcu (eventualno) može olakšati prodaju polovnog vozila koje je mnogo prešlo jeste servisna knjižica u kojoj su zabeležena sva redovna i vanredna održavanja vozila, na osnovu kojih bi kupac mogao zaključiti da je četvorotočkaš vredan tog novca.
Nemate vi pojma.