Alarmantno upozorenje: 218 kruzera zagađuju kao milijardu automobila

U Barseloni su brodovi za krstarenje emitovali skoro tri puta više SOx od svih automobila u tom gradu.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto/Pixabay/Susann Mielke

Zagađenje brodova za krstarenje je veće u odnosu na nivo pre pandemije, zbog čega se evropski lučki gradovi guše u zagađenju vazduha, pokazuje nova studija Udruženja za transport i životnu sredinu.

Uprkos uvođenju ograničenja emisije sumpora, prošle godine 218 kruzera koji su pristajali u evropske luke emitovali su istu količinu sumpornih oksida (SOx) kao milijarda automobila.

U poređenju sa 2019, broj brodova za krstarenje, vreme provedeno u lukama i gorivo koje su koristili porasli su za oko četvrtinu (23%-24%).

Ovo je rezultiralo povećanjem emisija SOx za 9%, emisija NOx za 18% i emisija PM2,5 za 25% – tri toksična zagađivača vazduha.

Barselona je prošle godine bila najzagađenija luka u Evropi, a slede Čivitavekija, obalna luka severozapadno od Rima, i atinska luka Pirej. U Barseloni su brodovi za krstarenje emitovali skoro tri puta više SOx od svih automobila u gradu.

Ograničenja SOx za automobile u Evropi su 100 puta stroža od onih za brodove.

Venecija je, s druge strane, napravila značajan napredak. Najzagađenija luka za kruzere u 2019. pala je na 41. mesto prošle godine nakon što je zabrana ulaska velikih brodova za krstarenje u luku, koja je uvedena 2021. godine, dovela do pada emisije SOx za 80 odsto.

Međutim, to nije sprečilo Italiju da nadmaši Španiju po stepenu zagađenja u Evropi. Iako Mediteran ima najveći promet velikih brodova za krstarenje i zagađenje od kruzera, Norveška je četvrta na rang listi i čak ima najveći promet kruzera od svih zemalja pojedinačno, doduše sa manjim brodovima.

Operator kruzera koji najviše zagađuje bio je MSC Cruises – čiji su brodovi za krstarenje emitovali isto toliko SOx kao i sva putnička vozila u Evropi. Računajući sve podružnice, najviše je zagađivala grupa Carnival.

Mnogi operateri poput MSC-a ulažu u prirodni gas (LNG) kao čistiju alternativu. Do sada ove godine, više od 40% narudžbina brodova za krstarenje je bilo na LNG pogon. Ali ni ta opcija nije sjajna, jer se sa njom povećava i emisija metana.



Izvor: B92

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar