Pet škola je zapaljeno u Belgiji zbog nedavno uvedenog obrazovanja o ljubavi, odnosima, emocionalnom i seksualnom vaspitanju za decu. U i oko valonskog grada Šarleroa, pet škola, uključujući predškolske i osnovne škole, bile su mete piromana, četiri u noći 12. septembra i peta sledeće noći, kako prenosi Brussels Signal.
Na zidovima prvih četiri škole su bili ispisani grafiti i slogani, kao što je “Ne EVRAS”, što se odnosi na nedavno odobrenu upotrebu programa Obrazovanje za relacijski, afektivni i seksualni život (EVRAS) u školama u Briselu i Valoniji.
U napadu 13. septembra, vatrogasci su pronašli “ubrzgivače plamena”, što ukazuje da nije bilo reč o nesreći.
“Dokazana je kriminalna namera”, saopštilo je lokalno tužilaštvo lokalnim medijima. Osumnjičeni još nisu identifikovani. Iako je šteta na školama bila relativno mala, političari su snažno osudili požare.
“Deca od tri ili četiri godine su jutros otkrila da je neko pokušao zapaliti njihovu školu”, rekao je predsednik Socijalističke partije Pol Magneti za televiziju.
“Ljudi napadaju slobodu obrazovanja i naše škole. Koriste nasilje. Ovo su činovi čistog varvarstva.”
Belgijski premijer Aleksander DeKro je reagovao na Instagramu, rekavši: “Kao otac, šokiran sam požarom u školama u Valoniji. Takva stvar je potpuno neprihvatljiva. Škola bi trebala biti sigurno mesto za svu decu. Sada ćemo učiniti sve da identifikujemo i procesuiramo počinioce. Pravo na seksualno obrazovanje se ne može dovesti u pitanje”, nastavio je i dodao: “Program obezbeđuje otpornost dece i od suštinskog je značaja za seksualno zdravlje svih.”
EVRAS program je dizajniran da uči đake o seksualnosti, odnosima i povezanim emocijama. Do sada takve lekcije nisu bile obavezne i škole su mogle da biraju da li i kako će ih interpretirati. Postojao je snažan otpor programu već nekoliko dana, uglavnom od strane zabrinutih roditelja islamske veroispovesti. Drugi su bili kritični, uključujući Nicolasa De Papea, međunarodnog medicinskog novinara.
Vodeće islamske organizacije su vodile kampanju protiv programa, a roditelji su protestovali ispred regionalnog parlamenta kada je doneta odluka o sprovođenju programa. Brinu se da bi EVRAS mogao “ugroziti” versku slobodu i prava roditelja da usmeravaju obrazovanje svoje dece u skladu sa svojim verovanjima. Iako su protesti bili glasni, vlada i mediji insistiraju da program nije tako ekstreman kao što je prikazan na društvenim mrežama.
Dvanaestogodišnjaci i šesnaestogodišnjaci će imati samo dva obavezna sata obrazovanja kroz EVRAS godišnje. Što se tiče dece od pet do osam godina, pominje se “dekonstrukcija rodnih stereotipa”, sa primerima kao što su: “Najudobnije se osećam sa lutkama. Ponekad me drugi zadirkju”, o dečaku u vrtiću.
Među ostalim beleškama, jedna glasi: “Ona je devojčica, ali uvek želi da dođe da igra fudbal. Druži se sa nama dečacima, ali bi trebala da se igra sa drugim devojčicama”, dok druga kaže: “Važno je prihvatiti da svako može da se igra sa svim igračkama”, i oba primera su za upotrebu u osnovnim školama. Dokument takođe navodi: “Od malih nogu smo primetili da su određeni rodni stereotipi već dobro uspostavljeni. Stoga je ključno baviti se ovim konceptima, počevši od vrtića.”
Za decu od devet do jedanaest godina, program naglašava “dekonstrukciju stereotipa i predrasuda”, sa fokusom na rodnom identitetu i seksualnoj orijentaciji. “S obzirom na psiho-emocionalni i seksualni razvoj dece, mnogi već imaju stabilan rodni identitet sa četiri ili pet godina”, navodi se. “Kako rastu, postaju svesni društvenih očekivanja i stereotipa u vezi sa rodnim ulogama. Izgradnja seksualne orijentacije takođe počinje rano, posebno kroz odnose sa vršnjacima i roditeljima.” Ipak, ovi koncepti se retko razmatraju u osnovnoj školi. Stoga se preporučuje da se koncept seksualne orijentacije ili romantične i/ili seksualne privlačnosti razmatraju od ranog uzrasta.”
Program takođe podstiče okončanje “brojnih predrasuda o abortusu” i navodi da je trenutna rasprava o reprodukciji “često heterocentrična”. Nastavlja se: “Međutim, ključno je razgovarati o različitim oblicima roditeljstva i mogućim putevima, osim posvojenja, koje je najpoznatije. To uključuje pomoćnu reprodukciju, surogat majčinstvo, veštačku inseminaciju donatorom, itd.” Stoga se primenjuje inkluzivan pristup, i svaki učenik će imati jednak pristup informacijama o svojim mogućnostima da postanu roditelji.”
Komentari (0)