Bahata Milanovićeva žena je ovako UCENJIVALA nastavnicu: Isplivao SRAMAN mejl koji je poslala školi

Činjenica je da ocene jesu menjane sinu Milanovića nakon zakonskog roka, što je potvrdio za medije i sagovornik iz gimnazije

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Goran Mehkek / HM CROPIX / Sipa Press / Profimedia, Epa

Mejl koji je Sanja Musić Milanović, supruga predsednika Hrvatske, poslala upravi Klasične gimnazije kako bi se požalila na četvorku iz matematike koju ima njen sin, pravi je primer pritiska moćnika na nastavnike i bahatog ozloglašavanje nastavnika, a činjenica da je Jutarnjem listu upravo taj sramni mejl, umesto komenatara, dostavio Ured predsednika, kao dokaz potpunog neshvatanja odgovornosti koju položaj nosi, preciznog poništavanja principa poštenog, pravednog i “jednakog-za-sve”, načina na koji bi obrazovni sastav trebao funkcionisati te, na kraju, lošeg vrednovanja školskog uspeha njenog mlađeg deteta.

Dete je iz matematike na kraju trećeg razreda gimnazije imalo zaključenu četvorku, a majka za to isključivo i jedino krivi mladu nastavnicu matematike, koja je “nekoliko nedelja izostala s nastave zbog polaganja stručnog ispita” te po povratku deci dala da rade kontrolni zadatak u kojem je ispitivala i gradivo koje im nitko nije predavao jer škola tokom njenog odsustva nije našla zamenu.

U tom je kontrolnom nastavnica je,navodno, tvrdi Musić Milanović, napravila i grešku u pitanju zbog koje je njen sin izgubio vrijeme te je, očigledno, loše uradio test.

Sanja Milanović izvršila je pritisak na pomenutu nastavnicu Zdravku Martinić-Jerčić kako bi se već zaključene dve ocene njenog mlađeg sina, nakon gotovo nedelju dana od završetka škole, iz četvorki promenile u petice.

Činjenica je da ocene jesu menjane sinu Milanovića nakon zakonskog roka, što je potvrdio za hrvatske medije i sagovornik iz te gimnazije.

On je istakao kako se to lako može videti u e-dnevniku, te su to mogli videti i ostali nastavnici koji mu predaju. Isti sagovornik nije mogao reći je li i kad Sanja Musić Milanović dolazila u školu, no potvrdio je kako se o ovome učeniku i o njegovim ocenama nije razgovaralo na sednicama nastavničkog veća, niti je bilo službenih zahteva za preispitivanjem ocena.

Sagovornici iz prosvetnih sindikata rekli su kako je nezakonito bilo kakvo “diranje” ocena nakon što su zaključene i nakon što je prošao zakonski rok od 48 sati od zavođenja ocena u kojem se može tražiti da se ista preispita (Zakon o obrazovanju). No, isto tako, kažu, događa se češće nego što bi se mislilo zbog velikog pritiska roditelja na nastavnike.

Inače, hrvatski mediji pišu da su se ocene menjale i kod drugih učenika, a ne samo iz matematike, već i latinskog.

Iz Ministarstva znanosti i obrazovanja potvrdili su kako su tražili da se škola izjasni.

Sanja Musić Milanović nije odgovorila na pozive i molbe da komentariše navode Jutarnjeg lista, kojem su iz Ureda predsednika prosledili njen mejl koji je poslala upravi škole.

Musić Milanović je u pismu navela, kako smatra, mnoštvo nepravilnosti koje su vezane za rad predmetne nastavnice matematike, a koje su uzrokovale zakidanje dece za nastavno gradivo, a potom i za ocene.

– Želim biti jasna da niti jednom nisam ni usmeno, a niti sada pismeno zatražila da se ocena zaokruži na odličan, samo tražim objašnjenje za sve uočene nepravilnosti koje učenike zakidaju kako u znanju, tako i u ocenama, a za što nisu krivi i na što nisu mogli uticati ni oni, niti mi, roditelji – navodi Musić Milanović u pismu.

Mejl koji je Jutarnji list dobio prenosimo u nastavku:

Poštovana gospođo

Martinić-Jerčić,

ovime Vas i pisano obaveštavam o mnoštvu nepravilnosti koje su vezane za rad predmetne nastavnice matematike, a koje su uzrokovale zakidanje dece za nastavno gradivo, a potom i za ocene.

Ukratko ću ih pobrojati:

– izostanak predmetne nastavnice matematike zbog pripreme za stručni ispit u trajanju od nekoliko nedelja, bez osigurane zamene

– pisana provera po njenom povratku na nastavu za neodržano gradivo, odnosno za 20 posto održanoga nastavnog gradiva

– greška pri postavljanju zadatka u pisanoj proveri, koju rešava davanjem novog zadatka (za koji mi Vi, nastavnice, kažete da nije novi, nego da su samo nove brojke u zadatku, što je, naravno, novi računski zadatak), a čime oduzima oko 10 minuta od ukupnog vremena i diskriminiše učenike koji su pisali tu grupu (5-7 minuta trebalo je mom sinu da bude siguran da je zadatak pogrešno postavljen i postavi pitanje predmetnoj nastavnici matematike, 1-2 minute trebalo je njoj da ustanovi grešku i zada nove brojke koje će biti moguće izračunati i dodatne 2-3 minute učenicima za novi izračun, što je raspon od 8 do 12 minuta). Navodi da su mogli dodatno pisati proveru pod velikim odmorom, učenici to nisu naveli. Treća strana nije bila prisutna

– odlazak na godišnji odmor dana 17. juna 2022, na dan kada imaju predzadnji čas matematike

– neodržani puni zadnji čas nastave na kojem samo zaključuje ocene i pušta ih kući nakon 20 minuta, o čemu postoji zapis kod osiguranja o vremenu ulaska u automobil, a to mogu i posebno potvrditi jer sam u 13:40 bila kod kuće kad je moj sin došao iz škole koja je trabala da traje do 14 sati. Napominjem da to radi, odnosno ne pruža mogućnost ispravke ocena i čak ih na pola pušta kući usprkos činjenici da se na predzadnji čas ne pojavljuje jer je na godišnjem odmoru na kojem bi možda dozvolila ispravak

– ponudila je trima učenicima da rade zadatke za odličnu ocenu test iz celokupnog gradiva matematike, koje uključuje i gradivo koje nije ispredavala ni ona, niti zamena, jer škola nije uspela naći zamenu. Neispredavano gradivo koje je pismeno proverila i zbog čega je i nastala ova situacija, odnosno, čisto matematički gledano, aritmetički prosek za vrlo dobar. I dalje ostaje potpuno nejasno kako je moguće dozvoliti pisanu provjru gradiva za koje nije održana nastava, odnosno kako je moguće tu ocenu računati u prosek na isti način kao i ocene za koje je nastava održana u punom obimu.

– Uz to, pomenuta nastavnica nije dala tokom cele godine niti jednu ocenu iz zalaganja, čime šalje jasnu poruku da se ne treba truditi i raditi. Razrednom je, kako mi je sam rekao, rekla da bi trebala dati ocenu ili ocene iz zalaganja jer se (ime deteta), kao jedan od retkih, zalaže. Ali nije. Nastavnica mi je rekla da taj element ocenjivanja više nije nužan. Iako ocena iz zalaganja nije nužna, nego preporučljiva, jasno govori o odnosu prema trudu i zalaganju učenika.

Uz sve gore navedeno, a svesna da se brojnim učenicima dižu ocene, nije mi jasan ovakav stav ne samo predmetne nastavnice nego i cele stručne službe koja svesna svih nepravilnosti ne čini ništa osim daljeg zakidanja učenika. Zašto postoje dvostruki kriterijumi u istoj školi, zašto se nekima izlazi u susret povišenja ocene, a u ovom slučaju se svesno dalje zakidaju i kažnjavaju učenici!?

Želim biti jasna da nijednom nisam ni usmeno, a niti sada pismeno zatražila da se ocena zaokruži na odličnu, samo tražim objašnjenje za sve uočene nepravilnosti koje učenike zakidaju kako u znanju, tako i u ocenama, a za šta nisu krivi i na što nisu mogli uticati ni oni, niti mi, roditelji.

Napominjem da nisam išla na razgovor s nastavnicom  matematike jer je razredni rekao da za time nema potrebe u ovom trenutku i da će on razgovarati.

U iščekivanju Vašeg pisanog odgovora kao odgovorne osobe kako za zakonitost rada škole u celini, tako i za rad nastavnika koji u njoj rade, srdačno Vas pozdravljam.

Sanja Musić Milanović

Nakon ovakvog mejla sinu prve dame Hrvatske je promenjena oce, uprkos zakonima, pravilnicima i zdravom razumu, iako je konačna ocena bila zaključena nedelju dana ranije. Ovo je čist primer kako bahatost Milanovićeve ne zna za granice i čime se sve koristi kako bi postigla ono što želi.

BONUS VIDEO:



Izvor: Jutarnji list

Komentari (2)

  1. Vidi kako je zagrepcanka inficirana sindromom moci i diktatorstva od Helene iz Bukuresta. I ona je uobrazila bila da moze sve...

    Odgovori

Ostavite komentar