Neka se igraju što duže: Naučnici kažu da igranje LUTKAMA razvija posebnu vrstu INTELIGENCIJE kod dece

Ova vrsta inteligencije je korisna za sklapanje odnosa u toku života, ali i za radne sposobnosti

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Shutterstock

Grupa neuronaučnika sa Univerziteta u Kardifu objavila je rezultate istraživanja, koje se ticalo uticaja igranja lutkama da psihički razvoj deteta, piše britanski Mirror.

Prema rezultatima studije, igranje lutkama ima veliki značaj za razvoj jednog posebnog tipa inteligencije – emocionalne inteligencije.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Naučnici su uvideli da deca koja su se u periodu dvogodišnjeg istraživanja igrala lutkama, više govore osećanjima i ponašanju drugih, od dece koja se nisu igrala lutkama.

Studija, sprovedena u saradnji sa svetski poznatom kompanijom za proizvodnju igračaka “Barbie”, takođe je, primenom neophodnih tehnologija, otkrila povećanu aktivnost u predelu koji se naziva “Posterior superior temporal sulcus” (pSTS) u mozgovima dece koja su se pretvarala da njihove lutke imaju misli i osećanja.

Ovaj region mozga [pSTS] je u velikoj meri uključen u razvoj socijalnih i emocionalnih veština. Čak i kada se deca sama igraju sa lutkama, ona rade na izgradnji vitalnih društvenih veština, poput empatije.

Važno je reći da se igranje lutkama pokazalo korisno za decu, nezavisno od njihovog pola.

Doktorka Sara Gerson, koja je učestvovala u istraživanju, objasnila je da deca kroz igru stvaraju imaginarne svetove.

– Kroz igru sa lutkama, deca najpre komuniciraju naglas, a zatim internalizuju poruku o tuđim mislima, emocijama i osećanjima, odnonso, počnu sama da ih osećaju i proživljavaju. Ovo može da ima dugotrajno pozitivne efekte na decu i da utiče na izgradnju društvenih veština, poput empatije, koje mogu da se razviju kako bi se izgradile doživotne navike.

Foto: Shutterstock

– Ove veštine su zaista važne za interakciju sa drugim ljudima, učenje od drugih ljudi i snalaženje u različitim društvenim situacijama. Neophodne su i za sklapanje i održavanje prijateljstava, kao i za učenje od nastavnika i roditelja – objasnila je doktorka.

Istraživanje sa Univerziteta u Kardifu sugeriše i da igranje lutkama deci daje i priliku da oponašaju scene i interakcije iz svog svakodnevnog života – dok deca oponašaju ono što vide da govore i rade njihovi roditelji, nastavnici ili vršnjaci.

Prema globalnom istraživanju, od 15.000 mama i tata dece od tri do deset godina, 91 odsto njih je ocenilo empatiju kao ključnu društvenu veštinu koju bi želeli da vide kod svoje dece.

Ipak, samo nešto više od jedne četvrtine njih je svesno da igra lutkama može da pomogne njihovom detetu da razvije ove ključne osobine.

BONUS VIDEO:



Izvor: Objektiv.rs, mirror.co.uk

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar