Luda priča iz Slovenije: Ovaj Srbin je po zanimanju doktor, a vozio je Moncu i Hungaroring!

Ovu, ali i mnoge druge zanimljive priče, možete pronaći u štampanom izdanju Objektiva za petak 5. novembar

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Privatna arhiva

Automobilske trke, lekarski mantil i vino.

Neko bi rekao – „niđe veze”, ali Predrag Šainović је tu da to demantuje.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Urologu i hirurgu iz Beograda strast prema trkama rodila se u ranom detinjstvu, kad je gledao trke na Beranovcu. Od prošle godine, kao vinski vitez, zalaže se za popularizaciju kulture vina.

– Dok su moji prijatelji pravili pionirske korake u „jugo hibridu”, ja sam završavao fakultet i specijalizaciju, pa sam se prvi put oprobao na stazi tek 2017. godine – poručuje naš doktor iz Slovenije, gde danas živi.

Privatna arhiva

DEBI U TCR AUTOMOBILU

Šainović je minule sezone nekoliko puta vozio „reno klio”, a kao kruna sezone bio je debi u TCR automobilu, i to na legendarnoj stazi u Monci. Pre toga je dva puta testirao „TCR kupru” na hrvatskom Grobniku i, kako sam priznaje, odmah se zaljubio u taj auto, s kojim se uspešno takmiče veterani srpskoga automobilizma Milovan Vesnić, Dušan Borković, Nemanja Milovanović…

– Kad sam prvi put izašao na stazu u „kupri”, to je bila ljubav na prvi pogled. TCR tehnika je prava trkačka, auto je izuzetno stabilan, nekako sam se odmah srodio s njim. Brže sam se prilagodio na taj auto nego na bilo koji drugi u karijeri.

Privatna arhiva

Šainović je vozio „klio” na stazi u Monci tokom 2021, a tokom ranijih nastupa na evropskim autodromima primetio je da mu leže brze staze koje imaju konfiguraciju stare škole. Debi u TCR automobilu bio je u takmičenju Kopa Italija turizmo, na koji su se prijavila 32 trkača.

– Sam dolazak u Moncu je kao hodočašće, ipak je to staza prepuna istorije, s pravom nazvana Hram brzine. Na njoj se vozi skoro svakog vikenda, od Formule 1, „poršea”, „lamborginija”, pa do Svetskog kupa turing automobila i drugih TCR serija. Posle Monce izdvojio bih Hungaroring, tu baš volim da vozim, jer je tehnički zahtevna. Kao treću omiljenu stazu pomenuo bih Mizano, gde se miris mora meša s mirisom benzina, što je veoma šarmantno. To je još jedna veoma brza staza koja mi leži, i na kojoj ću polovinom novembra voziti TCR auto.

Privatna arhiva

UVEK POD SRPSKOM ZASTAVOM

Pneumatici za trkački vikend nisu zanemariva stavka u ovom sportu, inače veoma skupom. Jedna guma košta oko 350 evra, zavisno od serije i proizvođača.

– Ako računate da prosečno za trkački vikend izađete sedam puta na pistu, za treninge, kvalifikacije i trke, morate da imate najmanje četiri seta pneumatika. To su vrtoglavi troškovi, uz sve ostalo što morate da platite. Šanse da dogodine vozim TCR Istočna Evropa su velike, ali od novca zavisi da li ću samo gostovati ili ću voziti punu sezonu. Ove godine se nisam obrukao, mislim da bih sledeće mogao da budem još konkurentniji i da se borim za visoke plasmane. Kada bih mogao da biram, najradije bih vozio TCR Evropa, to je ozbiljno takmičenje sa kvalitetnom konkurencijom, ali ni TCR Istočna Evropa ne zaostaje mnogo za njim. Svakako se nadam da ću na najbolji mogući način predstaviti svoju zemlju, jer se uvek trkam pod srpskom zastavom – rekao je na kraju Šainović.

Piše: Damir Radović

Ovu, ali i mnoge druge zanimljive priče, možete pronaći u štampanom izdanju Objektiva za petak 5. novembar.

Foto: Objektiv.rs

Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

Ostavite komentar

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Izdvojeno za vas