Vrlo je važno da dete ide u jaslice i vrtić.
Bitno je da u tom periodu počne da ostvaruje socijalne kontakte i da stvara prijateljstva.
Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs
Polazak u vrtić važan je korak i za roditelje i za dete. Ulaskom u vrtić dete se odvaja od roditelja, upoznaje nove osobe koje brinu o njemu, upoznaje vršnjake i susreće se s novim aktivnostima.
Dobrobiti vrtića za dete su brojne: deca kroz igru i interaciju sa vaspitačicama i vršnjacima postaju samostalna i samouverenja, stiču veštine donošenja odluka, grade sopstveni identitet, uče o svom okruženju. Vrtić pruža detetu priliku da nauči i vežba važne društvene i emocionalne veštine, veštine rešavanja problema koje će koristiti u budućnosti, tokom školovanja.
Socijalizacija
Jedna od najvažnijih stvari koje dete uči u vrtiću je socijalizacija. Dete će u vrtiću u nekoliko sati, kroz interakciju sa vršnjacima naučiti više o socijalizaciji nego u celom dotadašnjem životu. Deca u vrtići uče kako da stvaraju prijateljstva, kako da dele i sarađuju s drugima. Vrtić je često deci prva prilika za stvaranje odnosa poverenja van porodice, što je velika stvar za svako dete.

Kod kuće, deca možda imaju braću i sestre, komšije ili rođake s kojima se redovno igraju, ali u vrtiću upoznaju novu decu koju na neki način sami moraju da pridobiju. Sve socijalne veštine koje dete nauči u vrtiću koriste mu na mnoge načine kasnije u životu.
Izgradnja sopstvenog identiteta
Deo onoga o čemu deca uče je i kako doneti pravu odluku, na hiljadu malih načina, mnogo puta na dan. Vaspitačice će im omogućiti da nauče da slušaju, da slede osnovne instrukcije i prilagode se novim izazovima.
Veliki izazov za dete predstavljaju i razne nove aktivnosti koje se dešavaju u vrtiću, međutim, upravo kroz njih dete uči. Dete u vrtiću uči kako da pomogne i brine se, ne samo za sebe, već i za druge.
Kognitivne veštine
Kognitivne veštine deteta brzo se povećavaju, a upisom deteta u vrtić, još više podstičete razvoj mozga kod deteta.

Sve što izaziva dete da dublje razmišlja, istražuje, postavlja pitanja i rešava probleme, jača kognitivno funkcionisanje. Dete će se suočavati sa izazovima koji su posebno formirani da bi bili zabavni, a istovremeno poboljšavali kognitivne reakcije deteta.
Društveni i emocionalni razvoj
Društveni i emocionalni rast deteta jednako je važan kao i njegov kognitivni razvoj. U vrtiću vaspitači pomažu deci u razvoju društvenih i emocionalnih veština, koje deci pružaju mogućnosti za igradnju prijateljstva i zdrave interakcije s drugima. I ne samo to, vaspitači koriste “trenutke za suočavanje” kako bi deca naučila da upravljaju svojim emocijama i samostalno rešavaju sukove.
Nova znanja kao temelj za budućnost
Da li ste znali da dete od treće do pete godine izrazito brzo napreduje?

Broj reči koje dete može identifikovati i pouzdano ih koristiti povećaće se tokom vremena provedenog u vrtiću. Učenje osnova matematike i učenje čitanja ključno je u detetovom ranom razvoju. Zbog toga se u vrtićima stavlja naglasak na ove veštine.
Kako bi pripremili decu za buduće akademske napore, deca u vrtićima učestvuju u raznim aktivnostima koje se tiču veštine logičkog razmišljanja. Za učenje matematike deci se daju igre razvstavanja, aktivnosti usklađivanja, igre brojanja i drugi zadaci koji im pomažu da bolje razumeju brojebe.
Što se tiče razvijanja čitalačkih veština, deca uče kako da prepoznaju mala i velika slova.
BONUS VIDEO:
Komentari (0)