Ministarstvo saobraćaja priprema izmene pravilnika o tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju kako bi do 5. jula, kada pravilnik stupa na snagu, bila promenjena sporna odredba o posedovanju katalizatora u trenutku registracije automobila u Srbiji, kako bi vozilo uopšte moglo da prođe tehnički pregled.
Tako će glavni kriterijum sada biti ne datum prve registracije u našoj zemlji, već datum proizvodnje kola, odnosno da li je vozilo u trenutku proizvodnje fabrički posedovalo katalizator!
Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs
Do sada je ovo unosilo veliku zabunu i stvaralo probleme vlasnicima starijih automobila i polovnjaka, jer nikom nije bilo jasno kako vozilo proizvedeno, recimo, 1998, a prvi put registrovano u Srbiji 2005. uopšte može da ima katalizator, koji utiče na emisiju izduvnih gasova, kad oni tada nisu ni ugrađivani u automobile, dok su se kasnije dosta krali zbog svog skupog sastava.
– 2.191.748 putničkih vozila registrovano u Srbiji
– 200 evra košta katalizator za bolja i skuplja vozila
– 7.000 dinara košta keramički katalizator za manja i jeftinija vozila
– Činjenice / Sve o katalizatoru
ČINJENICE O KATALIZATORU
– Prvi automobili opremljeni katalizatorima u Evropi su se pojavili 1986.
– Pročišćava izduvne gasove iz automobila
– Najčešće se u automobilu montira iza ispušne grane
– Imaju ga i benzinci i dizelaši, ali se razlikuju i rade u drugačijim uslovima
– Vremenom može da se zapuši, pa ga treba menjati
– Proteklih decenija su bili na meti lopova zbog dragocenih metala u sebi
– Katalizator traje od 180.000 do 200.000 km
Komentari (0)