Užas u Novom Sadu, dete PRESTRAŠENO: Uterivači dugova PRETILI devojčici (8)!

Ljudi se masovno javljaju zbog problema sa agencijama za naplatu dugova

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Ilustracija, Foto: PhotoAlto/Profimedia, Shutterstock

Osmogodišnjoj devojčici na pripejd broj agencija ‘Svea finance’ poslala je poruku o hitnoj i prinudnoj naplati iako je ovaj kontakt-telefon poznat samo članovima najuže porodice

Operatori i banke angažuju agencije za uterivanje dugova, a njihovi zaposleni bez ikakve provere podataka ne biraju sredstva kako da nekoga zastraše. Tako vrlo neprijatne poruke i pozivi bivaju upućeni onima koji nemaju ama baš nikakve sa spornim dugovanjima. Jedan od takvih slučajeva je, verovali ili ne, da na mobilni telefon osmogodišnjeg deteta stižu SMS-ovi veoma neprijatnog sadržaja.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Na to je ukazala njena majka V. S. iz Novog Sada.

– Agencija ‘Svea finance’ poslala je poruku o hitnoj i prinudnoj naplati na pripejd broj mog deteta od osam godina. To je pripejd broj koji imaju samo članovi porodice, ukućani, babe, dede i tetka i dve njene drugarice. Ona je potpuno nezainteresovana za telefon i jedva i da ga koristi. Suprug i ja nemamo apsolutno nikakvih dugova bilo koje vrste, čak ni plaćanje na odloženo ili minus u banci. Nigde taj broj nismo navodili jer on služi samo ako dete ostane nakratko samo. Očigledno šalju nasumično poruke u nadi da će nekoga prevariti – kaže V. S., čija je ćerka bila vrlo uznemirena kada je pročitala spornu poruku vrlo uznemirujućeg sadržaja.

Ništa nije prošao bolje ni Aleksandar K. iz Pančeva, koji je ni kriv ni dužan trpeo torturu agencije “Kredit ekspres”.

– Kupio sam pripejd karticu na jednoj trafici u Pančevu. Aktivirao sam je, a već nakon nekoliko sati stigla mi je poruka od agencije za potraživanje “Kredit ekspres” da dugujem čak 20.000 dinara. Ništa mi nije bilo jasno jer pre nego što sam kupio ovu karticu, nikada nisam sklapao ni sa kim nikakve ugovore. Besan, pozvao sam “Kredit ekspres”, pitao ih o čemu se radi i zamolio da me više ne uznemiravaju. Oni su mi rekli da je pre mene jedna gospođa iz Ruskog Sela koristila isti ovaj broj telefona, da je dužna 20.000 dinara i da će oni ovaj broj zvati sve dok se taj dug ne izmiri. Nisam mogao da živim od poruka, slali su mi opomene na SMS i Vajber. Ugasio sam trajno taj broj kako me ne bi bez potrebe maltretirali – uznemiren je naš sagovornik.

U potrošačkom udruženju “Efektiva” kažu da im se ljudi masovno javljaju zbog problema sa agencijama za naplatu dugova:

– U slučaju da vas uznemiravaju agencije za naplatu potraživanja, odmah ih prvo upozorite na krivično delo iznude, a ako nastave, podnesite krivičnu prijavu nadležnom tužilaštvu! Kada su banke u pitanju, one ne smeju da prodaju kredite fizičkih lica, ali angažuju ove agencije radi naplate potraživanja. Banke i mobilni operatori nemaju pravo da lične podatke svojih korisnika, prosleđuju agencijama za naplatu potraživanja, što nam je potvrđeno i iz kancelarije Poverenika za zaštitu podataka o ličnosti – kažu u ovom udruženju.

Šta treba da uradite?

U slučaju da putem telefona ili pošte budete uznemiravani od strane predstavnika agencije za naplatu potraživanja koji vam traže zastareo ili nepostojeći dug ili vas vređaju, potrebno je da uradite sledeće:

1. Recite radniku agencije da je to što radi nezakonito i da ćete njega lično, kao i agenciju za koju radi prijaviti policiji zbog vršenja krivičnog dela zlostavljanja i mučenja.
2. Navedite da ćete podneti prijavu Povereniku za zaštitu podataka o ličnosti jer agencija vrši nedozvoljeno prikupljanje i evidentiranje vaših ličnih podataka i uznemirava vas.

Zaštitite se od uterivača dugova

U praksi veliki deo potraživanja koji operatori prodaju zastarela su, to jest ne mogu ih naplatiti od potrošača putem suda jer su starija od godinu dana, pa ih prodaju agencijama.
U slučaju da vas putem telefona pozove ili pošalje SMS neko ko se predstavlja da je iz agencije za naplatu potraživanja, te krene da vas propituje na neprijatan način zašto ne plaćate svoja dugovanja ili počne da preti jer niste izmirili neki navodni dug, imate puno pravo da odbijete da mu odgovorite.

Takođe, radnicima agencija je zabranjeno da navode da će vam imovina biti prodata od strane izvršitelja, da će vam novac bez vaše saglasnosti biti skinut sa računa u bankama, da ćete ići u zatvor zbog duga, da vam država neće dati da izvadite lična dokumenta, da će vam biti zabranjen izlazak iz zemlje i slično.

Dakle, svako ko naiđe na istu situaciju da ga umesto banke za dug poziva neka agencija za naplatu potraživanja, treba banci da uputi PISANI zahtev za brisanje ličnih podataka iz baze agencije za naplatu potraživanja. To znači da će pozivi i uznemiravanja nakon toga prestati jer agencija neće smeti da koristi lične podatke dužnika.



Izvor: Informer

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar