Imate problem sa osteoporozom i SLABIM kostima? 2 najbolja načina kako da ih OJAČATE

Unos kalcijuma je najbitniji za zdravlje kostiju

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: MAY / BSIP / Profimedia

Sve veći broj ljudi se susreće sa zdravstvenim problemima kao što su osteoporoza (gubitak koštane mase), lomovi kostiju, bolovi u kostima i slično.

Skelet odraslog čoveka se sastoji od 206 kostiju čija je glavna uloga da stvore potporu telu, održavaju mišiće i štite organe.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Rast kostiju se završava uglavnom između 16. i 18. godine života, a ukupna količina koštanog tkiva se smanjuje do kasnih dvadesetih godina.

Za zdravlje kostiju je od presudne važnosti hrana koju jedete, aktivnosti kojima se bavite, ali i genetika. Preventiva igra veoma važnu ulogu, pa je bitno da uvedete ove stvari u svoju rutinu.

Redovne vežbe snage i otpora

Ovakve vežbe stimulišu stvaranje ćelija koje su zadužene za zdravlje kostiju, a rezultat tog procesa je veća otpornost kostiju i njihova manja lomljivost. Ovo su vežbe koje možete da radite i u teretani i kod kuće – podrazumevaju dizanje tegova, teških predmeta, penjanje, trčanje i slično.

Foto: Pexels/Gustavo Fring

Takođe, od presudne važnosti je da učite decu da se od malih nogu bave fizičkim aktivnostima.

Ishrana

Naš organizam nije sposoban da samostalno proizvodi kalcijum koji je potreban za zdravlje kostiju, pa ga moramo nadoknaditi kroz ishranu. Odraslom čoveku je potrebno oko 700 mg kalcijuma dnevno. U svoju dnevnu ishranu uvedite po jednu čašu mleka jer ona u sebi sadrži 240 mg kalcijuma. Takođe, komadić čedar sira sadrži 222 mg kalcijuma, a pola konzerve sardina 340 mg.

Foto: Freepik/nensuria

Ovo su samo neke od namirnica koje su odlični izvor kalcijuma i koje bi trebalo što češće da se nađu na vašem jelovniku. Takođe, u užinu uvrstite bademe, semenke, kao i sušeno voće jer predstavljaju dodatni izvor kalcijuma i na taj način ćete nadoknaditi sve ono što niste uneli u organizam kroz glavne obroke u toku dana.

Foto: Freepik/yanalya

U konsultaciji sa lekarom, svakako možete koristiti i suplemente vitamina ako imate slabe kosti ili jedete male količine mlečnih proizvoda. Pored kalcijuma, za zdravlje kostiju je bitan i vitamin D koji se dobija i izlaganjem sunčevoj svetlosti. Vitamin D se nalazi u namirnicama kao što su jaja, haringe, losos, sardine i slično.

Izvor: Objektiv.rs, 24sata.hr

Komentari (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar