Totalni HAOS oko broda koji je blokirao Suecki kanal: Samo su im Srbi falili!

Ever Given je nakon normalizacije prometa zadržan “jer nije mogao platiti 900 miliona dolara”

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Tanjug/AP Photo/Mohamed Elshahed

Vlasnik broda “Ever Given” koji se zaglavio u Sueckom kanalu pregovara sa Egiptom koji traži 900 miliona dolara odštete zbog blokade kanala, a sam brod je zaplenjen.

Japanski vlasnik ogromnog kontejnerskog broda koji se zaglavio u Sueckom kanalu, saopštio je da pregovara s egipatskim vlastima o njihovom zahtevu za 900 miliona dolara odštete za šestodnevnu blokadu plovidbe.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Jedna od činjenica koje najviše zbunjuju je to da je brod “baš globalizovan i multietnički” koji se zaglavio u Sueckom kanalu, napravljen je i u vlasništvu Japana, registrovan je u Panami, iznajmljen je tajvanskoj kompaniji kojom upravlja jedna nemačka korporacija. Posada koja je njime upravljala bila je iz Indije, brod je trenutno zaplenjen od strane Egipta koji je podneo tužbu preko britanskog suda.

S obzirom na ove činjenice oko broda “Ever Given” i broj uključenih zemalja čudo je da su Srbi izostali, pošto uglavnom učestvuju u većini glavnih svetskih dešavanja, međutim, Srbi su učestvovali u izgradnji Sueckog kanala.

Brod težak 200.000 tona i površine veće od četiri fudbalska igrališta, dijagonalno se zaglavio u uskom kanalu 23. marta, blokiravši na šest dana promet, zbog čega je više od 400 brodova čekalo da se kanal odblokira. Pomorska kompanija Lloyd’s List saopštila je da je brod zaustavio promet između Azije i Evrope u vrednosti oko 9,6 milijardi dolara.

Ever Given je nakon normalizacije prometa zadržan “jer nije mogao platiti 900 miliona dolara” odštete, rekao je šef Sueckog kanala Osama Rabie, prema izvešću državnog lista Al-Ahram.

Njegova je sudbina “biće odlučena u pravnoj areni”, rekla je predstavnica vlasnika broda, firme Shoei Kisen Kaisha, podružnice japanskog brodogradilišta Imbari Shipbuilding.

Japanska agencija Jiji Press takođe je citirala neimenovanog predstavnika koji je rekao da su japanska firma i uprava kanala “u pregovorima izneli različita mišljenja o odgovarajućem iznosu naknade”, te da se pregovori nastavljaju.

Iznos naknade izračunat je na osnovu “gubitaka koje je pretrpeo zaustavljeni brod, kao i troškova osposobljavanja za plovidbu i održavanja”, rekao je Rabie pozivajući se na presudu koju je doneo Ismailijski ekonomski sud u Egiptu.

Egipat je tokom blokade gubio i između 12 i 15 miliona dolara prihoda dnevno, prema navodima uprave kanala. Suecki kanal doneo je Egiptu, prema zvaničnim podacima, više od 5,7 milijardi dolara prihoda u fiskalnoj godini 2019/2020.



Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar