Svaki četvorotočkaš ima više vitalnih delova, a njihov kvar predstavlja veliki problem i često udar na novčanik.
Jedan od takvih delova je pumpa za gorivo, čiji je zadatak da tera dragocenu tečnost iz rezervoara prema motoru.
Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs
Danas je pumpa uglavnom elektronski kontrolisana i smeštena u rezervoaru (kod benzinaca). Većina bi trebalo da traje i pošto auto pređe 160.000 kilometara, a njihova zamena ne spada u “redovno održavanje”.
Brojni simptomi
Kako ćete prepoznati da automobil ima problem s pumpom? Stručnjaci savetuju da je jedan od prvih znakova pojačana potrošnja goriva, koja se javlja zbog problema sa sigurnosnim ventilom.
Drugi simptom može biti “pucketajući” zvuk motora, ako pumpa sprovodi nejednaku količinu goriva. Obratite pažnju i na rast temperature motora, njegovo učestalo gašenje ili gubitak snage kada je pod pritiskom (recimo, na uzbrdici).
Može se dogoditi i da vozilo kratokrajno ubrza, iako niste pritisli papučicu gasa. Na kraju, motor neće upaliti ako je pumpa neispravna, prenosi Revija HAK.
Skupa zamena
Istina, gotovo sve navedene simptome mogu prouzrokovati kvarovi i na drugim vitalnim delovima, pa je važno da budete oprezni i kontaktirate servis.
Zamena pumpe nije jeftina. Kod benzinaca košta između 50 i 200 evra, a kod dizelaša od 100 do 500 evra, pa je popravka bolja opcija.
Pumpu možete održavati redovnim menjanjem filtera za gorivo.
Komentari (0)