Tokom vandrednog stanja građani su se zbog mera opreza opredeljivali češće za “kupovinu iz fotelje”, a jedan od najčešćih prigovora koji su dobijale organizacije za zaštitu potrošača odnosilo se na to što im se roba ne isporučuje u ugovorenom roku, kažu za Tanjug u Nacionalnog organizaciji potrošaca Srbije (NOPS).
Pravna savetnica Nikica Jovanović podseća da je zakonski rok za isporuku robe 30 dana od poručivanja, ukoliko se trgovac i kupac ne dogovore drugačije.

Jasno je da je kupovina iz fotelje komfornija i bezbednija, a u poslednje vreme tokom vanrednog stanja kupci su nam se žalili da im roba ne stiže u dogovorenom roku, kaže ona i objašnjava da je uglavnom reč o kupovini preko društvenih mreža.
Navodi da je takva kupovina rizična i na “sopstvenu odgovornost” budući da ako dođe do problema ne mogu da se obrate nadležnoj inspekciji jer nije reč o registrovanim kupcima.
Najčešće primedbe su na odbijene reklamacije, zatim kvalitet robe usluga, najčešće tehničke robe ili usluge operatora, kaže Jovanović i dodaje da su u NOPS-u u kontaktu sa potrošačima i pokušavaju da im pomognu da ostvare prava.
Najtraženiji proizvodi u prethodnom periodu, odnosno tokom vanrednog stanja bili su tehnička roba, potom odeća i obuća.
Jovanovović kaže da je primetno da su potrošači sve informisaniji o svojim pravima i da u u toj organizaicji nastoje da ih informišu i pruže pravnu pomoć ukoliko je potrebno.
Sagovornica Tanjuga podseća da kada je u pitanju kupovina na daljinu građani imaju i jedno zakonsko pravo više, a top je da u roku od 14 dana vrate robu bez obrazloženja zašto to čine.
Ukoliko trgovac o tome propusti da ih obavesti mogu odustati od kupovine.
Komentari (0)