11 saveta za kupovinu polovnjaka: Ne dajte da vas prevare, a na dve stvari posebno obratite pažnju!

Važno je da se naoružate strpljenjem i detaljno proverite četvorotočkaša kojeg "merkate"

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto / Unsplash / Haidan

U seriji tekstova koje smo objavili o tržištu polovnih automobila, kao i brojnim savetima za kupce, posebno mesto zauzima današnja tema:

Šta treba proveriti pre kupovine?

Iskusni poznavaoci ove tematike ističu za Objektiv.rs da je važno naoružati se strpljenjem i posvetiti analizi četvorotočkaša koji vas interesuju.

Pregled na licu mesta

Napominjemo da kupci najčešće nisu dovoljno stručni za proveru, kakva bi recimo bila urađena u auto-servisu, pa zato izdvajamo 11 stvari koje svako može da uradi i spreči da bude prevaren:

1. Broj šasije

Na licu mesta uporedite broj šasije (VIN) sa identifikacionom oznakom vozila u saobraćajnoj knjižici ili carinskoj deklaraciji. Auto je legalan ukoliko zadovolji fizičku proveru svih oznaka! O ovome treba posebno voditi računa i obratiti se zvaničnim institucijama za pomoć, ukoliko ste u mogućnosti.

2. Servisna istorija

Tražite da pogledate servisnu knjižicu vozila ili istoriju popravki.

3. Pređena kilometraža

Posebno proverite da li se brojka na satu poklapa s onom u carinskoj deklaraciji (ako je vozilo uvezeno). Ukoliko je na domaće tablice, proverite brojku u istoriji popravki.

Kilometraža je stavka kojoj ćemo i narednih dana posvetiti pažnju, jer je sklona manipulaciji i često se zloupotrebljava.

4. Opšte stanje

Proverite kako auto “stoji”, da nije pao na jednu stranu, ima li ogrobotine, zazore na krilima, haubi ili branicima, stanje celokupne limarije.

5. Prva farba

Da li je vozilo sveže ofarbano, ima li više različitih tonova, ili je boja fabrička.

Foto / Pixabay / amilalakmal

6. Provera enterijera

Da li su sedišta pocepana ili kriva na neku stranu, stanje papučica, ručice menjača, da li rade svi prekidači… Stanje unutrašnjosti dosta govori o tome šta je vozilo prošlo.

7. Stanje kvačila

Trebalo bi da je “mekano”, bez vibracija na pedali i promene zvuka kada se pristiska i pušta.

8. Pneumatici

Proverite koliko su gume stare, da li su izduvane ili “ćelave”… Ovo je važna stavka, jer nije reč o malom trošku, ako bi morali da ih menjate.

9. Probna vožnja

Kako bi proverili motor potrebno je da provozate auto, što ponekad i nije moguće, posebno na pijacama. U vožnji, obratite pažnju na moguće klaparanje ili zvonjavu, zatim na rad turbine (da li zviždi). Takođe, pogledajte da ne izbacuje dim na auspuhu.

10. Dijagnostika

Pregledom specijalnim dijagnostičkim uređajem dobićete detaljnu sliku polovnjaka koji ste izabrali, ali on nije dostupan kupcima tek tako. Zato pogledajte narednu stavku…

11. Povedite stručnjaka

Topla preporuka kupcima je da sa sobom povedu stručno lice (mehaničara), čija usluga pregleda košta između 2.000 i 4.000 dinara u Beogradu.

Možda na prvi pogled ne deluje jeftino, ali je sitnica naspram štete koju možete napraviti u slučaju da pogrešno izaberete budućeg ljubimca.

Foto / Pixabay / andreas160578

Budžet odredite unapred

Za kraj smo ostavili i savet stručnjaka sa sajta Polovni automobili koji ističu da je važno unapred odrediti budžet, odnosno, definisati granicu preko koje ne bi išli pri kupovini, a da vam ostane dovoljno novca za obavezne intervencije nakon realizacije dogovora.

Reč je o zameni zupčastog kaiša, klinastog/PK kaiša, motornog ulja i svih filtera.

Bilo bi dobro i da u nekom servisu proverite stanje španera i u slučaju potrebe obavite zamenu ukoliko već ne idu u “setu” (mnogi preporučuju njihovu zamenu i bez provere), a isto važi i za ulje i filter u menjaču, naročito ako je vozilo automatik.



Izvor: Objektiv.rs/S.K.

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar