Britanska telekomunikaciona kompanija Virgin Media O2 kreirala je veštačku inteligenciju pod imenom Dejzi, koja ima za cilj da obavlja duge, besmislene telefonske razgovore sa prevarantima, kako bi zaštitila korisnike.
Prema izjavi kompanije, Dejzi je obučena koristeći stvarne materijale ljudi koji namerno “pecaju” prevarante, pa je “neodvojiva od prave osobe” i može da prevari prevarante da pomisle kako su pronašli idealnu metu.
Dejzi kombinuje različite modele veštačke inteligencije koji zajednički osluškuju i odgovaraju na pozive prevaranata. Dok razgovara s njima, Dejzi im priča o porodici, pominje pletenje i daje lažne informacije o svojim bankovnim podacima.
Kompanija je objavila da je Dejzi do sada uspevala da prevarante drži na liniji i do 40 minuta, piše Euronews.
-Mlađi član našeg tima za prevenciju prevara, Dejzi, preokreće igru – nadmudruje prevarante u njihovoj sopstvenoj okrutnoj igri jednostavno zadržavajući ih na vezi- izjavio je Marej Makenzi, direktor za prevenciju prevara u kompaniji Virgin Media O2.
Prema studiji firme za finansijske usluge BDO, ukupna vrednost prevara u Velikoj Britaniji dostigla je 2,3 milijarde funti u 2023. godini, što je povećanje od 104% u poređenju sa 2022.
Takođe, istraživanje Univerziteta u Portsmutu pokazuje da je dve trećine ispitanika starijih od 75 godina prijavilo najmanje jedan pokušaj prevare u poslednjih šest meseci.
Studija objavljena od strane Virgin Media O2 otkriva da 71% britanske javnosti želi da “peca” prevarante, ali većina ljudi ne želi da troši svoje vreme na to.
Dejzi, s druge strane, ima “sve vreme ovog sveta”, kako je prikazano u promotivnom videu njenog lansiranja.Dejzi ne samo da štiti pojedince, već i povećava svest o opasnostima telefonskih prevara. Pored toga, ovakvi inovativni pristupi mogu inspirisati dalji razvoj tehnologija koje pomažu u borbi protiv sajber kriminala i prevara, uz istovremeno smanjenje štete za najosetljivije grupe.
Komentari (0)