Evropska unija je od američke tehnološke kompanije „Epl” zatražila da ukine geoblokiranje, to jest praksu ograničavanja sadržaja prema geografskoj lokaciji korisnika na svojim medijskim servisima kao što su „epl” prodavnica, usluga pretplate na video-igre („epl” arkejd) i striming podkast. Kako je ustanovljeno, servisi ove kompanije nezakonito diskriminišu evropske kupce na osnovu njihovog mesta stanovanja. Osim Evropske komisije, slučaj vodi i mreža nacionalnih tela za zaštitu potrošača CPC.
Kako je izjavila potpredsednica Evropske komisije Vera Jurova, potrošači u čitavoj EU trebalo bi da imaju isti pristup robi i uslugama, a njihova diskriminacija na osnovu mesta stanovanja ili nacionalnosti je neprihvatljiva. CPC mreža je, kako je saopšteno, pronašla brojna ograničenja koja sprovodi „Epl” u oblasti medijskih usluga.
U verziji aplikacije ovih usluga potrošačima je dopušten samo pristup sadržajima i servisima za određeno tržište, odnosno zemlju u kojoj su registrovali svoj „epl” račun i suočavaju se sa značajnim izazovima kada pokušaju da to promene. A to, prema pravilima EU-a protiv geoblokiranja, nije dopušteno. Kada je reč o načinima plaćanja, ustanovljeno je da potrošači prilikom kupovine nekih usluga mogu samo da koriste kreditne ili debitne kartice koje su izdate u zemlji u kojoj su registrovali svoj „epl” račun.
Budući da „Ep stor” ne dopušta potrošačima pristup verziji druge zemlje, nije im dozvoljeno preuzimanje aplikacija koje se nude u drugim zemljama. To je takođe problem, jer bi korisnici, prema pravilima i propisima, trebalo da imaju pravo da preuzimaju aplikacije kada su, recimo, na odmoru u drugoj zemlji. Sve pravne obaveze na koje se mreža potrošačkih organizacija poziva nalaze se, kako kažu, u Uredbi o geografskom blokiranju i Direktivi o uslugama. Uredba o geografskom blokiranju, naime, zabranjuje neopravdanu diskriminaciju kupaca iz EU-a na temelju njihove nacionalnosti, prebivališta ili mesta na kome borave zbog posla.
Trebalo bi da imaju pravo da kupe robu i usluge od trgovaca koji se nalaze u drugoj državi članici. Direktiva o uslugama zahteva da opšti uslovi pristupa uslugama ne sadrže diskriminišuće odredbe koje se odnose na nacionalnost ili mesto prebivališta korisnika. Prema pravilima, „Epl” sada ima mesec dana da odgovori na ove optužbe i da se izjasni šta će preduzeti.
Od toga zavisi kako će se slučaj dalje odvijati i da li će dve strane sesti za isti sto da razgovaraju. To svakako ne dovodi u pitanje ovlašćenja nacionalnih tela da preduzimaju mere u svojim postupcima koji su u toku, navodi se u saopštenju.
Komentari (0)