Iz ugla onih koji smatraju da deca uvek treba da imaju prednost u odnosu na ljubimce, statistika je poražavajuća. Sve je više zemalja u kojima pada broj rođenih beba, u korist ljubimaca.
Prema podacima jednog od najvećih onlajn tržišta u Južnoj Koreji, kolica za kućne ljubimce činila su 57% svih prodatih kolica, tokom prva tri kvartala 2023. godine.
Ovo predstavlja značajnu promenu u odnosu na prethodne godine, kada su kolica za bebe imala veći udeo u prodaji. Ovaj trend pokazuje da raste broj domaćinstava sa kućnim ljubimcima, u odnosu sa opadajućom stopom nataliteta i smanjenjem broja novorođenčadi u zemlji.
Zvaničnici su zabrinuti i zahtevaju proučavanje uzroka, zbog kojih se desila ovakva situacija.
Južna Koreja je svedok rastućeg trenda da porodice biraju da usvoje i troše novac na kućne ljubimce, što je u suprotnosti sa opadajućom stopom nataliteta i sve manjim brojem beba rođenih u ovoj zemlji, javlja Korea Herald.
Prema podacima Statistike Koreje, ukupna stopa fertiliteta, koja predstavlja prosečan broj rađanja po ženi tokom njenog reproduktivnog perioda, pala je sa 1,48 u 2000. godini i 1,23 u 2010. na 0,84 u 2020. godini i 0,78 prošle godine. Zabrinjava i to da institucije koje se bave statistikom predviđaju dalji pad ukupne stope fertiliteta na 0,68 ove godine. Nasuprot tome, broj domaćinstava koja imaju kućne ljubimce raste, a nedavna statistika Ministarstva poljoprivrede, hrane i ruralnih poslova pokazuju da preko 25 procenata Koreanaca sada ima ljubimce.
Komentari (0)