Hrana koju treba da preskočite na krstarenju: Četiri korisna saveta za odmor na kruzeru

Izbor namirnica koje konzumirate na brodu, izuzetno je važan, kako vam se odmor ne bi pretvorio u pakao

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Unsplash/Louis Hansel

Kako se leto približava, sve je više ponuda da godišnji odmor provedete na krstarenju. Ako ste avanturističkog duha i nemate problem sa činjenicom da veći deo odmora provedete na pučini, osim finasijskog preduslova, trebalo bi da se pripremite za boravak na kruzeru. Jedna od važnih činjenica jeste ishrana na brodu. Većina kruzera ima varijantu all inclusive, što praktično znači da vam je hrana dostupna u neograničenim količinama, od jutra do večeri. Najčešće je i to izbor različitih svetskih kuhinja, kojima teško možete da odolite. Ipak, da vam se krstarenje ne pretvori u propast, ovo su pravila u ishrani kojih treba da se pridržavate, preporuka je Travel +leasure

Foto: Objektiv

Izbegavajte začinjenu i masnu hranu

Nemojte preterivati sa začinima, ali izbegavajte i hranu bogatu mastima  koja bi mogla iritirati sluzokožu želuca i pogoršati mučninu. Varenje može biti mnogo sporije kod ljudi sa digestivnim problemima, a masna hrana je dodatno usporava.Noć pre nego što se ukrcate na kruzer, zaboravite na tešku hranu.

Hidratacija je važna

Ne zanemarujte vodu. Može biti primamljivo zameniti vodu koktelima, posebno ako su uračunati u cenu aražmnana. Ipak ne zaboravite da  konzumiranje dovoljno vode može pomoći da izbegnete dehidrataciju i glavobolje, koje su povezane sa morskom bolešću. Savet medicinskog osoblja sa kruzera jeste da ponesete  bombone od mente ili napitak od đumbira, da pijuckate u slučaju da počnete da se osećate loše – ovo je odlično za ublažavanje simptoma mučnine.

Foto: Objektiv

 Birajte sigurne namirnice, bez eksperimenta

Razmislite još jednom o opciji ručka na otvorenom. Švedski stolovi mogu biti odlična opcija za brz obrok, ali ne zaboravite na visoke temperature. Ako nešto ne izgleda baš kako treba – boja ribe je sivo-plava ili sjajna, listovi salate izgledaju uvelo – preskočite ovaj izbor. To su znaci da je hrana možda duže stajala na sobnoj temperaturi . Takođe, izbegavajte kompromitovane namirnice.Ako vidite da neko rukama uzima hranu koja je spremna za jelo ili ako pribor za posluživanje upadne u jelo, obavestite konobara i zamolite ga da ukloni kontaminirane predmete. Takođe, preskočite namirnice koje su vam ranije izazvale probleme. Sada nije pravo vreme za eksperiment. Umesto toga jedite oprezno, kako ne biste rizikovali da celo krstarenje upropastite napadom žgaravice, ili nečim još gorim.

Preskočite alkohol, ako osećate morsku bolest

Ovaj savet je možda očigledan, ali vredi napomenuti: izbegavajte piće ako osećate mučninu. Zaboravite na bilo koju vrstu alkohola, ako dobijete morsku bolest, jer vas može dodatno dezorijentisati i izazvati povraćanje. Ako osećate da se to dešava, potražite napitak od đumbira, i neku suvu hranu, kao što su krekeri ili običan hleb.

Ali zapamtite, na odmoru ste

I pored svega, bitno je da se ne opterećujete. Ne zaboravite da ste na odmoru, i to drugačijem i pokušajte da uživate. Jedite ono što zaista volite, a preskočite ono što ne volite. Što ste više usklađeni sa svojim iskustvom u ishrani, manja je verovatnoća da će doći do  problema. Slušajte svoje telo i jedite kada ste gladni, prestanite kada ste siti.

Foto: Objektiv


Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar