Većina beogradskih taksista dočekala je jučerašnji dan „obučena” u belo. Na taj način oni su ispunili odluku grada donetu još pre tri godine da taksi vozila budu jednoobrazne boje, kao što je to slučaj u mnogim svetskim metropolama. Ono što je kod nas uobičajeno jeste da svaki posao radimo u poslednjem momentu pa je zbog toga pred jučerašnji dan bilo gužvi u auto-mehaničarskim radnjama zbog farbanja, odnosno presvlačenja vozila belom samolepljivom folijom.
Predviđene kazne za one taksiste koji se izvezu na ulicu, a da im nisu vozila bela, iznose 40.000 dinara, mogućnost zabrane korišćenja tog vozila u trajanju od sedam dana ili oduzimanje licence, odnosno prava na rad.
Kako su rekli u „Beogradskom taksiju” (19801), više od 90 odsto njihovih članova „prelazak u belo” završio je u prethodne tri godine.
– Ova odluka nije ništa novo. Samo je pre nekoliko dana napomenuto da mora da bude ispoštovana. Postoji još taksista koji to nisu uradili, ali je njihov broj mali i većina ima neke objektivne razloge zašto to nisu učinili. Neki nisu bili u zemlji, neki su na izvesno vreme prekinuli da se bave ovim poslom, neko još čeka na red zbog trenutnih gužvi… Ali, uglavnom su se svi saglasili sa ovom odlukom kada su videli da postoji ozbiljna namera da se sprovede. Ono što im više smeta jesu taksisti koji su kao legalni, a rade nelegalno. A i oni su čak prešli u belu boju – kažu u „Beogradskom taksiju” i ističu da je rok od tri godine bio sasvim dovoljan da se posao ujednačavanja boje vozila završi.
I u Savezu auto-taksi udruženja Srbije smatraju da je tri godine bilo dovoljno vremena da se prilagode beloj boji.
– Bio sam na ulici i nisam video nijedno taksi vozilo da nije bilo u beloj boji. Sigurno da ih ima još, ali oni neće smeti da rade jer ih čekaju tri vrste kazni. I kazna od 40.000 dinara i pokretanje postupka za oduzimanje dozvole za rad i privremeno isključenje iz saobraćaja na sedam dana – rekao je Aleksandar Bjelić, predsednik Saveza.
I on je potvrdio da su cene za farbanje vozila, odnosno korišćenje samolepljive folije podignute.
– Čini mi se da su te cene neopravdano otišle gore. Ono što je koštalo, primera radi, 300 evra, sada košta 600. Ne bih to ipak da komentarišem. Da li je poštovanje ove odluke trošak – jeste. Ali, ako pogledate da smo tri prethodne godine imali vremena da to uradimo, ispade da je godišnje trebalo da izdvojimo po 150 evra, odnosno oko 12 evra mesečno, da bismo se upodobili. Kada se tako gleda, to ipak nije neki trošak – napomenuo je Bjelić i naglasio da su cene uglavnom podignute u poslednjih godinu dana kada su taksisti krenuli da u većem broju svoja vozila „prevode” u belo.
Za one koji ne ispoštuju rok nema tolerancije
Na tome da taksi vozila moraju da budu bele boje insistirao je i Aleksandar Šapić, predsednik Privremenog organa grada. On je pre nekoliko dana rekao da je većina taksista ispoštovala odluku koja je stupila na snagu 2021. godine.
– Na ulicama grada je više od 6.000 taksi vozila i većina je svoja vozila prilagodila važećim pravilima. Ostalo je oko 20 odsto njih koji to još nisu uradili. Za one koji ne ispoštuju rok neće biti tolerancije jer je došlo vreme da i u prestonici taksi vozila budu unificirana kao i u svakoj evropskoj metropoli. Želimo da naš grad bude uređeniji i da građani, kao i svugde u svetu, mogu po boji vozila da prepoznaju taksi, da nemaju dilemu i da se osećaju bezbedno kada u vozilo uđu – rekao je Šapić.
Veliki broj taksista iskoristio je subvencije države, koje su iznosile 8.000 evra po vozilu, pa je trenutno oko 1.700 automobila starosti između jedne i tri godine. Radi se i na modernizaciji taksi usluge i u većini taksi vozila omogućeno je plaćanje platnim karticama.
Komentari (0)