Ukida se servis auto-klima u Srbiji, ovo je glavni razlog

Serviseri klima na motornim vozilima masovno su počeli da sklanjaju klima stanice iz svojih autoservisa, prestaju da pružaju uslugu servisiranja klima.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Pixabay/Pexels

Glavni razlog zbog kog je došlo do ukidanja je nemogućnost usklađivanja sa zakonskom regulativom kao i zbog nemogućnosti dobijanja odgovarajuće dozvole.

– Servisi neće vršiti uslugu servisiranja klima na vozilima do daljnjeg, zbog trenutne nemogućnosti dobijanja dozvole – piše na vratima mnogih servisa, u šta smo imali uvid.

Aleksandra Đurišić, menadžerka Udruženja autoservisi Srbije juče je objasnila je za “Blic Biznis” zašto su se odlučili na ovaj potez i na koga će ukidanje ove usluge najviše uticati.

– Trenutne poteškoće da uskladimo poslovanje sa zakonskom regulativom najviše će uticati na vozače, jer će mnogima biti teško da pronađu autoservis koji može da pruži tu uslugu, objašnjava ona.

– Novonastala situacija već je uticala na cene kontrolisanih gasova. Od prošle nedelje kada su oni koji stavljaju u promet kontrolisane gasove dobili instrukcije od resornog Ministarstva da prodaju mogu vršiti isključivo pravnim licima koja imaju Sertifikat B, došlo je do poskupljenja. Kako je u ovom trenutku malo servisa koji mogu da pruže uslugu servisa klime na motornim vozilima, a interesovanje za ovom uslugom je najveće baš u mesecima pred nama, sigurno će i to uticati na cene.

– Koristimo priliku da se izvinimo našim klijentima. Svesni smo šta znači voziti se bez klime, ali u nekim delovima Srbije kolege su vrlo strogo sankcionisane i ne želimo da se izlažemo takvom riziku dok ne uskladimo poslovanje sa Zakonom.

Predlozi Udruženja autoservisa Srbije

Otvaranje novih centara za obuku bez odlaganja. Na našu inicijativu još u januaru su podnete dve prijave Ministarstvu da se otvore trening centri u Nišu i Beogradu, ali za sada niko od njih nije dobio odgovore. Takođe, neophodno je omogućiti obuke u školama koje su ih do sada sprovodile;

Obustaviti inspekcijske kontrole i sankcionisanje, dok svi ne prođu obuke i upišu se u registar. Dotle predlažemo preventivno delovanje inspekcija kako bismo zajedničkim radom informisali servisere o obavezama;

– Dok se ne steknu uslovi da svi radimo u skladu sa zakonom, predlažemo da se kontrolisani gasovi prodaju isključivo pravnim licima i preduzetnicima koji su u procesu registracije i usklađivanja sa propisima, napisali su u saopštenju.

Otvaranje centara za obuku kao rešenje

– Neophodno je hitno otvaranje novih centara za obuku za sticanje Sertifikata B, jer je nemoguće brzo organizovati obuke za sve zainteresovane na samo dve lokacije, i to u Beogradu i Kaću. Na sajtu Ministarstva ima manje od 80 servisera koji poseduju neophodan sertifikat, naša procena je da obuku treba da prođe oko 15.000 ljudi.

– Ministarstvu smo predložili da se ove godine obustavi sankcionisanje servisera od kojih mnogi i dalje ni ne znaju da im treba bilo kakav sertifikat za obavljanje delatnosti. Umesto sankcija, predlažemo preventivno delovanje inspekcija i jasne instrukcije svim serviserima u pogledu zakonskih obaveza.

– Predlažemo da se ove godine omogući kupovina kontrolisanih gasova svim pravnim licima i preduzetnicima registrovanim za delatnost servisiranja vozila koji su u procesu sticanja Sertifikata B. Do sledeće godine uz dovoljan broj centara za obuku mogu se stvoriti uslovi da svi poslujemo u skladu za propisima.

Izvor: Blic

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar