Kažu da se salo najteže skida sa stomaka, ali uz ovih 12 saveta eliminisaćemo ga kao od šale

Olakšajte sebi maksimalno borbu za stomak bez sala

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Freepik/prostooleh

Ako se spremate baš na ovaj poduhvat, olakšajte sebi maksimalno tako što ćete slediti 12 najboljih saveta za skidanje masnih naslaga sa struka.

Većina ljudi koji su prošli kroz mukotrpan proces mršavljenja, složiće se sa jednim – najteže je skinuti salo sa stomaka.

1. Okrenite se što manje prerađenim namirnicama

Sirova ili minimalno prerađena hrana pružiće vašem telu nutrijente koji su mu potrebni da obavlja sve potrebne procese tokom dana. Nemojte padati na popularne “namirnice koje sagorevaju salo”, već se hranite raznovrsno i zdravije, odbacujući visokoprerađene namirnice. Stomak se skida tek kada celo telo počne da mršavi, pa odmah zaboravite na ideju kako ćete uspeti da skinete samo stomak uz pomoć ovog ili onog “čarobnog napitka”.

Neka u vašem jelovniku dominiraju žitarice celog zrna, sveže voće i povrće i druge namirnice pune vlakana. Izbegavajte smrznutu i hranu pakovanu u konzerve.

2. Izbacite slatkiše i visoko prerađene namirnice

Slatkiši puni šećera u organizmu se pretvaraju u masti koje se delom talože i na stomaku. Kada ne konzumiramo slatkiše, nivo glukoze u organizmu miruje i tako održava i dobar nivo energije, bez žudnje za slatkim grickalicama. Kako je umerenost ključ uspeha u svemu, slobodno ponekad dozvolite sebi i da se zasladite.

Foto: Freepik/wayhomestudio

Sa druge strane, prerađene namirnice pune skrivenih masti, šećera i soli treba potpuno eliminisati iz ishrane, jer nam ne čine baš ništa dobro, a vremenom uzrokuju nagomilavanje naslaga na stomaku, ali i ostalim delovima tela. Saznajte i koja je najbolja užina kada ste gladni na dijeti.

3. Zeleni čaj ujutru i uveče

Jednostavan način da se opsutite, ali i ubrzate metabolizam. Zeleni čaj sadrže fenolna jedinjenja i ima antioksidantna dejstva, zbog čega doprinosi topljenju masnih naslaga. Probajte da umesto gaziranih i zaslađenih sokova ujutro i uveče popijete šolju toplog zelenog čaja, koji će vas usput i opustiti.

4. Pijte što više vode

U većini slučajeva kada mislite da ste gladni, zapravo ste samo žedni. Pijte najmanje 8 čaša vode dnevno kako biste hidrirali telo i ubrzali metabolizam. Ako ste aktivni, povećajte ovu količinu.

5. Jedite onda kada ste gladni

Veoma je važno da napravite razliku da li ste stvarno gladni ili vam se samo nešto jede. Na ovaj način ćete postići kalorijski deficit, koji će vam pomoći da smanjite obim sruka.

6. Gazirana pića

Kao i druga zaslađena i prerađena pića, gazirani napici sadrže puno šećera, što je loše ako vam je plan da skinete višak na stomaku. Jedna studija sprovedena u Meksiku otkrila je vezu između gojenja i konzumiranja gaziranih pića, kao i podatak da za svako gazirano piće koje popijete, ni 60 minuta vežbanja nije doovoljno da se sagore sve njegove kalorije, usled kompleksnog mehanizma tečnih kalorija.

7. Spremajte sebi užinu za posao

Ništa vas neće bolje držati dalje od slatkiša i brze hrane, nego ako na posao ponesete zdrav obrok koji ste pripremili kod kuće. Usput ćete i uštedeti novac.

8. Smanjite ili skroz izbacite alkohol

Kao i većina drugih pića, i alkohol sadrži kalorije, i to mnoštvo njih. Da li vam je i dalje čudno što ljudi koji puno piju, uglavnom imaju veliki stomak?

Foto: Pixabay

9. Odredite vreme obroka

Svi mi imamo biološki sat koji reguliše metabolizam i varenje. Vreme kada jedemo definitivno puno utiče na to koliko masnoća će se uskladištiti i telu. Izbegavajte kasne ručkove, a naročito kasne večere. U najgorem slučaju, ponekad možete jesti najkasnije 2 sata pre spavanja.

10. Jedite voće i povrće

Možda vam je već muka od toga koliko puta ste ovo čuli, ali činjenica je da voće i povrće ima nutrijente koj su neophodni za zdravo telo, kao i vlakna koja vas dugo čine sitim. Ako niste gladni, ređe ćete posezati za grickalicama punim kalorija.

Foto: Freepik/senivpetro

11. Grickajte – bukvalno

Ovde nije reč o tome da količinski jedete kao miš, već da jedete sporo. Umesto da progutate sve u dva zalogaja, polako grickajte hranu, žvaćite je što duže, uživajte u njoj. Jedno istraživanje pokazalo je da osobe koje ovo praktikuju, imaju manje viscelarnih masti (deo masnih naslaga na stomaku), čak i ako jedu visokokaloričnu hranu, u poređenju sa osobama koje jedu brzo niskokalorične namirnice. Trik je u tome što kada date organizmu dovoljno vremena da prepozna da je sit, na kraju ćete mnogo manje pojesti.

12. Obratite pažnju na emocije

Emocionalno jedenje je danas uobičajena stvar. Mnogi ljudi kada su tužni, ljuti ili depresivni, odmah posežu za hranom. Zato je važno da budete svesni svojih emocija. Umesto da uzmete kutiju keksa, idite u šetnju i razbistrite glavu. Ova navika će vam pomoći da sprečite unos suvišnih kalorija.

Imajte u vidu da stomak ne možete da izgubite prateći čarobnu listu namirnica koje će vam istopiti salo. Ako želite rezultate, morate biti uporni i umereni. Jednom kada vam ove navike postanu životni stil, sigurno ćete primetiti da vam se obim struka drastično smanjio.

 



Izvor: Lepa i srećna

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar