Deca koja provode sate ispred ekrana mogla bi sporije da nauče komunikaciju i kako se rešavaju problemi, upozorava naučna studija.
Naučnici kažu da što su jednogodišnjaci više gledali u ekrane, to je efekat na njihov razvoj veći.
Oni koji su gledali televiziju ili tablet više od četiri sata dnevno tokom prve godine života iskusili su zastoje u razvoju. Međutim, nakon četvrte godine, njihove društvene veštine i rešavanje problema odgovarali su njihovim vršnjacima.
Stručnjaci su primijetili da su se jezičke veštine neke dece poboljšale ako su se njihovi ekrani koristili u obrazovne svrhe. Studiju na 7.097 dece sproveo je Univerzitet Tohoku u Japanu. Roditelji su popunjavali upitnike prateći razvoj svog deteta.
Autor studije dr. Taku Obara zaključio je:
– Duže vreme ispred ekrana u dobi od godinu dana bilo je povezano sa razvojnim kašnjenjima u komunikaciji i rešavanju problema u dobi od dve do četiri godine.
Komentari (0)