Polina Marinova Pompliano šest godina je proučavala navike i način razmišljanja nekih od najuticajnijih i najuspešnijih ljudi na svetu. Želela je da nauči kako razmišljaju. U svojoj novoj knjizi “Hidden Genius”, jedna osoba koju ističe je Chris Voss. Ključna veština koju je savladao dok je 24 godine radio kao jedan od vodećih međunarodnih pregovarača FBI-a bila je emocionalna inteligencija. Prema Vossu, tajna je znati kako slušati i čitati ljude.
Na primer, 1993. dvojica muškaraca uzela su tri radnika kao taoce u banci Chase Manhattan u Brooklynu, u New Yorku. Voss je bio pregovarač i s jednim od pljačkaša je razgovarao preko telefona. Kako bi rešio sukob, primenio je tri stvari za koje kaže da ih koriste ljudi s visokom emocionalnom inteligencijom kada komuniciraju s drugima.
Govorite umirujućim glasom
U tim pregovorima 1993. Voss je koristio deklarativan, umirujući glas. Ovaj ton glasa pokreće neurohemijsku reakciju koja smiruje mozak vašeg sagovornika.
“Ako naglas govorite tihim, umirujućim glasom, možete se i sami smiriti”, rekao je Voss u intervjuu 2018.
Ponovite izjave kao pitanja
Ponavljanje je produktivna tehnika za izgradnju dobre volje i prikupljanje informacija. Ponavljajte nekoliko ključnih reči koje je sagovornik koristio u svojoj zadnjoj komunikaciji. Na primer, ako pljačkaš kaže: “Imao sam jako težak dan jer sam pod stresom”, vi ponovite: “Pod stresom si, ha?”
Imenujte emocije druge osobe
Voss je zatim rekao pljačkašu: “Nisi ti kriv, zar ne?” i “Žališ zbog ovoga što se dogodilo?” Oba pitanja insinuirala su da je pljačkaš jednostavno dospeo u lošu situaciju.
Voss kaže da je važno imenovati emocije sagovornika. Njegovi pregovarački alati mogu se koristiti u svim situacijama u životu. Ako ste u stanju da savladate umeće slušanja, možete da upotrebite svoju emocionalnu inteligenciju za uspešno ublažavanje sukoba sa svojim kolegom, supružnikom ili tinejdžerom.
Komentari (0)