Evropska unija je postigla konačan dogovor o zabrani prodaje novih benzinskih i dizel automobila od 2035. Podsećamo, cilj zakona je borba protiv klimatskih promena i ubrzanje prelaska na električna vozila.
Kompanije koje proizvode između 1.000 i 10.000 vozila godišnje imaće rok da elektrifikuju katalog do 2036, dok ekskluzivni brendovi (do 1.000 primeraka) dobijaju godinu više.
“Slamka spasa”
Jedan od načina da motori s unutrašnjim sagorevanjem (ICE) opstanu na tržištu, jeste razvijanje sintetičkog goriva.
Reč je o mešavini vodonika dobijenog elektrolizom i ugljen-dioksida koji se izvlači iz atmosfere ili drugih industrijskih procesa.
Proizvodnja je počela, doduše u malim količinama, a očekuje se da narednih godina bude višestruko povećana.
Sintetičko gorivo predstavlja “slamku spasa” za ICE motore, pa ne čudi što su Nemačka i Italija, kao velike članice EU, lobirale da se uvrsti u nacrt zakona (više OVDE pročitajte).
Početak nove ere
Iako novi zakon podrazumeva članice Evropske unije, očekuje se da izazove globalne promene.
Brojne kompanije, locirane na Starom kontinentu, najavile su prelazak na struju, čak i pre 2035, podseća Motor1.
Jaguar prestaje s proizvodnjom ICE motora od 2025, dok će brendovi unutar Stellantis grupe (Alfa Romeo, Peugeot, Citroën, Jeep…) elektrifikovati ponudu u narednih sedam godina.
Isto će učiniti Ford, Volvo, Bentley i Rolls-Royce, dok Volkswagen započinje novu eru od 2033.
BONUS VIDEO:
Komentari (0)