Mršavljenje bez dijete je MOGUĆE: Treba samo da se pridržavate SEDAM jednostavnih pravila

Konzumiranje zdrave hrane u normalnim količinama, pa i one nezdrave u određenoj meri, sasvim je u redu

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Shutterstock
  1. Tempo života je ponekad takav, da ljudi nemaju dovoljno vremena da vode računa o svojoj ishrani.

Obroke svedu na jedan redovan i dva do tri dodatna, koji su uglavnom “s nogu” i nezdravi.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Taj brzi tempo života je mnoge odveo u gojaznost, što postaje sve veći problem u svetu. Međutim, voditi računa o ishrani nije teško.

Konzumiranje zdrave hrane u normalnim količinama, pa i one nezdrave u određenoj meri, sasvim je u redu.

Potrebno je samo malo povesti računa kako bi se linija sredila, i za to vam dijeta nije potrebna.

Salatu ostavite za kraj

Fitnes instruktorka Debra Vejn kaže da jedenjem salate na kraju obroka, dajemo mozgu vremena da shvati to da je telo sito. Kada praktikujemo ovu metodu, izbegavamo svaki zalogaj viška.

Dakle, salatu uvek ostavite za poslednjih nekoliko zalogaja.

Foto: Dmitriy Shironosov / Panthermedia / Profimedia

Opuštajte se što više možete

Stres i nervoza negativno utiču na naše zdravlje i tu nema pitanja. Doduše, izgleda da nismo svesni koliki je taj uticaj.

Istraživanja su pokazala da su nervoza i stres odgovorni i za gojenje.

Magazin Psychoneuroendocrinology je objavio rezultate istraživanja kalifornijskog univerziteta, koje je godinu dana pratilo 61 zdravu osobu. Dok su 33 osobe bile stalno pod stresom, 28 njih nije. Oni koji su bili pod stresom su se češće odlučivali za nezdrave obroke.

Foto: Shutterstock

Ne uzimajte dijetalno gazirano piće

Ponekad vas vaše želje savladaju (ne treba da osećate grižu savesti, svi grešimo), pa se odlučujete da popijete jednu limenku gaziranog pića. Misleći da tako poštujete pravila zdrave ishrane, odlučujete se za ono koje je, navodno, bez kalorija.

Međutim, istraživanje univerziteta u Austinu je pokazalo da osobe koje piju 2 do 3 limenke dijetalnog gaziranog soka, goje se kao da se ne pridržavaju zdrave ishrane.

Izaberite između alkohola i dezerta

Dakle, niste na dijeti, dozvoljeno vam je i jedno i drugo. Međutim, ako ste posle večere popili, na primer, pivo, a zatim pojeli i parče torte, uneli ste već previše kalorija. Ukoliko želite da skinete kilograme, odlučite se za jedno.

Foto: Shutterstock

Kvalitetnu hranu držite bliže sebi

Ovo je psihološki momenat. Istraživanje magazina Appetite je pokazalo da ljudi uvek uzimaju hranu koja je bliža njima. U ovom eksperimentu, dve grupe ljudi su mogle da izaberu između isečenih jabuka i kokica. Jednima su kokice bile nadohvat ruke, a drugima jabuke.

Većina ispitanika je rekla da bi radije jela kokice, ali svi oni kojima su jabuke bile bliže, odabrali su njih.

Naspavajte se

Istraživanje koje je objavljeno u listu American Journal of Epidemiology utvrdilo je da neadekvatan i nedovoljan san utiče na kilograme.

Umor nas nagoni da konzumiramo više hrane, zato se potrudite da spavate makar 7 sati, koliko je odraslom čoveku, u proseku, potrebno.

Foto: Shutterstock, ilustracija

Jedite za stolom

Nutricionistkinja Bet Salc, rekla je za Yahoo da ljudi vole da uzmu koji zalogaj u kancelariji ili kod kuće, a tokom dana tako se nakupi puno kalorija.

Ovo ima smisla, s obzirom na to da često hranu koju pojedemo u žurbi ili “s nogu”, ne računamo kao adekvatan obrok, pa dodatno jedemo kod kuće. Isto važi i za grickalice u toku gledanja filma.

Slične rezultate je iznelo i istraživanje sa Univerziteta Kornel. Ono kaže da nesvesno jedemo više i iz većih posuda.

BONUS VIDEO:

Izvor: Objektiv.rs, Novosti Magazin

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar