Osoba koje ostane bez lične karte dužna je bez odlaganja da prijavi nestanak lične karte nadležnom organu.
Kada osoba izgubi ličnu kartu dužna je da se obrati organizacionoj jedinici Ministarstva unutrašnjih poslova po mestu svog prebivališta, koja će nestalu ličnu kartu rešenjem proglasiti nevažećom.
Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs
Lična karta koja je rešenjem proglašena nevažećom, oglašava se u „Službenom glasniku Republike Srbije“, o trošku lica čija se lična karta oglašava nevažećom.
Nakon donošenja rešenja o proglašenju lične karte nevažećom i dostavljanja istog „Službenom glasniku Republike Srbije” , građanin će biti u mogućnosti da podnese zahtev za izdavanje nove lične karte.
Plaćaju se republička administrativna taksa za prijavu nestanka lične karte i naknada za oglašavanje rešenja o proglašenju lične karte nevažećom.
Podsećamo, izmene Zakona o ličnoj karti koje znatno pojednostavljuju proceduru u slučaju da izgubimo ličnu kartu biće najverovatnije usvojene u četvrtak uveče.
Menja se ZAKON o ličnim kartama: Evo šta će pisati na njima i koje bi još novine mogle da se uvedu
Ministar finansija Siniša Mali rekao je predstavljajući izmene Zakona o ličnoj karti u Skupštini Srbije da je predviđeno da “građani u slučaju nestanka tog dokumenta neće morati da oglašavaju u Službenom glasniku, već će to činiti MUP na zvaničnoj web stranici”.
– MUP će u tom slučaju, nakon donošenja rešenja o proglašenju lične karte nevažećom, istu oglasiti nevažećom na svojoj zvaničnoj web prezentaciji. Na taj način se, pored pojednostavljenja procedure, smanjuju troškovi koji građani sada imaju – rekao je Mali.
– Druga novina se odnosi na upisivanje u čip lične karte sertfikata za elektronsku identifikaciju, na osnovu čega lična karta predstavlja sredstvo za identifikaciju na daljinu. Osim toga, dopunom se predviđa i upisivanje kvalifikovanog sertfikata za elektronski potpis, čime lična karta de fakto postaje i sredstvo za kreiranje elektronskog potpisa visokog nivoa pozudanosti.
Komentari (0)