Sveštenici bacali tela u jame: Surovija INFEKCIJA od korone sa planete pokosila celu jednu civilizaciju

Bakterija je doneta u Meksiko sa osvajačima

Foto: Pixabay

Asteci su bili jedna od najnaprednijih civilizacija u istoriji, a onda su velikom brzinom nestali sa lica Zemlje. Stotinama godina kasnije otkriven je uzrok istrebljenja.

Šta je ubilo Asteke? Do sada se predpostavljalo da su Asteci nestali zbog epidemije tifusa ili velikih boginja. Nova istraživanja navode da bi to mogla biti posebna bakterija salmonela. Izazivala je paratifus a simptomi su groznica, povraćanje, mučnina.

Bakterija je doneta u Meksiko sa osvajačima. Pretpostavlja se da su dve epidemije ubile između 7 i 18 miliona ljudi.

Istoričar koji je 1576. svedočio drugoj epidemiji zapisao je u dnevniku: “Od jutra do mraka sveštenici samo odnose tela i bacaju ih u jame.” Ova istraživanja su sprovela dva nezavisna tima.

Prvi je izolovao DNK bakterija u 24 od 29 pregledanih zuba Asteka. Naučnici ukazuju da su španski osvajači imali veliki uticaj na razvoj bolesti. „Španski osvajači su doveli do loših sanitarnih uslova u kojima je salmonela počela da se širi.“

Drugi tim je izolovao DNK bakterije iz posmrtnih ostataka žene koja je sahranjena u Norveškoj oko 1200. Obe studije su objavljene u magazinu Nature.

Postojanje Salmonelli Paratyphi C u Norveškoj 300 godina pre nego što se pojavila u Meksiku ne dokazuje da su je Evropljani doneli, ali hipoteza nije nemoguća.

Izvor: beograd.in