Ukida se ono što nas SVE NERVIRA: Novi zakon staje na kraj bahaćenju prodavaca!

Dugo najavljivani novi zakon o zaštiti potrošača najverovatnije će biti usvojen u prvom kvartalu ove godine

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto/Pixabay/Michal Jarmoluk

Potrošači ga iščekuju u nadi da će lakše moći da ostvaruju svoja prava. Jedna od najvažnijih promena je što će nezadovoljni kupci imati mogućnost da brzo i efikasno reše problem u besplatnom vansudskom postupku.

Predviđeno je i uvođenje registra “Ne zovi”, koji će sprečiti nasrtljive trgovce da putem telefona promovišu i prodaju robu i usluge građanima koji to ne žele, saznaju Novosti.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Prvobitno je bilo planirano da novi zakon uđe u skupštinsku proceduru još krajem 2019. godine, a onda u prvim mesecima lane. Kako objašnjavaju u Ministarstvu, to je odloženo zbog vanrednog stanja i izbora. Oni ističu i da neće biti nove javne rasprave, ali da treba sačekati na mišljenje ministarstava koja su nastala formiranjem nove vlade.

“Planirano je da zakon bude usvojen u prvom kvartalu 2020. godine, ali zbog uvođenja varednog stanja, a kasnije i raspisivanja izbora nije ušao u skupštinsku proceduru”, kažu u Ministarstvu.

“Nadamo se da će biti usvojen u prvom kvartalu ove godine. Nacrt zakona o zaštiti potrošača je prošao javnu raspravu i svi relevatni učesnici su ga visoko ocenili. Nije bilo prigovora nijednog ministarstva.”

Sada predstoji, kako navode, da mišljenje daju i ministarstva koja su nastala formiranjem nove vlade, a nakon toga će zakon ući u dalju proceduru.

Novim aktom predviđeno je da će se rad tela za vansudsko rešavanje sporova, koji potrošačima treba da obezbedi brzo zadovoljenje pravde, finansirati iz budžeta. Postupak je besplatan za obe strane. Trgovci imaju obavezu da učestvuju, a ukoliko to ne učine moraće da plate kaznu po prekršajnom nalogu. Ovim sporovima baviće se licencirani pravnici sa dvogodišnjim iskustvom u građanskom pravu. Ulaskom u ovaj proces, potrošač nije uskraćen za pokretanje sudskog postupka.

Građani će imati mogućnost da se reše trgovaca koji uporno zovu i ostavljaju poruke promovišući svoje proizvode i usluge, kada bude usvojen novi zakon. Oni koji ne žele da primaju pozive upisivaće svoje telefonske brojeve u registar “Ne zovi”. U toj situaciji prodavac će prekršajno odgovarati ukoliko putem telefona bude kontaktirao sa potrošačem. Trgovci će, pre upućivanja poziva ili slanja poruke potencijalnom kupcu, morati da provere da li se on nalazi u registru.

UPOZORENJE RHMZ! Vodostaj Tamiša porastao za 2 metra, sledećih 48 sati kritično



Izvor: Objektiv.rs, Novosti

Komentari (1)

Ostavite komentar