Miloš Krstić dobitnik nagrade Nišvila za životno delo

Milošu Krstiću će nagrada biti uručena tokom Nišvila 2020.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju

Proslavljeni džez pijanista, kompozitor, aranžer, pedagog, džez promoter, istoričar i esejista Miloš – Miša Krstić dobitnik je nagrade za životno delo koju Nišvil džez festival tradicionalno dodeljuje najistaknitijim srpskim muzičarima.

Milošu Krstiću će nagrada biti uručena tokom Nišvila 2020. u sredu 12. avgusta, a publika će pozdraviti prvog dana glavnog programa festivala u četvrtak 13. avgusta.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nisville Jazz Festival (@nisvillejazzfest) on

Krstić, jedan retkih od džezera koji nikada nisu pravili bilo kakve muzičke kompromise – prvi je muzičar sa ovih prostora koji je magistrirao džez u kolevci te muzike, gde je jedno vreme i radio kao asistent za kombo sastave i istoriju džeza.

Često je pod svojim imenom vodio trio i radio bukvalno sa svim aktivnim jugoslovenskim džezistima.

Da je živ, Bob Marli bi danas napunio 75 (VIDEO)

Bio je član dve sigurno najznačajnije džez formacije u Srbiji: Big benda RTB i Seksteta “Marković – Gut”, ali i član Zagrebačkog džez kvinteta.

Na spisku džez velikana sa kojima je nastupao i snimao su i Tony Scott, Duško Gojković, Alvin Queen, Clark Terry, Peter Erskin Bill Hardman, Junior Cook, Teddy Edwards, Leo Wright, SUIE Big Band, Bill Saxton, Billy Pierce, Boby Carcašes, Hanes Beckman, Willie Akins…

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nisville Jazz Festival (@nisvillejazzfest) on

Svirao je na mnogim velikim festivalima među kojima i na verovatno najznačajnijem North Sea u Holandiji, ali i u Ljubljani, Mariboru i na Bledu, Zagrebu i Osijeku, Segedinu, Debrecinu i Velikoj Kanii…

Japanci prepevali naš hit, poslušajte kako pevaju “Nišku banju” (VIDEO)

Napisao je je knjigu “Vek džeza” od Sent Luisa do Beograda – koja je u drugom izdanju Zavoda za udžbenike postala i zvanični udžbenik Istorije džeza na džez odseku Muzičke škole “Stanković”.

Mnogi džezeri za domaće scene istaći će i značaj Krstićevog “Džez praktikuma” (1986), koji je u to vreme mladim muzičarima koji su ulazili u džez praktično bio prva prilika da dođu do partitura džez standarada i steknu uvid u korsine i znalački interpretirane teoretske postavke džeza.

Objavio je i biografiju Čarlija Parkera “Top Bird”, “Muziku severnoameričkih crnaca” u kojoj govori o nastanku i glavnim istorijskim i muzičkim elementima gospela, bluza, afro-kuban stila.

Krstić je uređivao džez emisije “Stereorame” Radio Beograda i Koncerta Studija B, a autor je TV serijala “Spomenici džez tradicije”.



Izvor: Objektiv.rs, B92

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar