I Kanađani bojkotuju Facebook: Hoće li gigant izdržati finansijski udar?

Lululemon, MEC i Arc'teryx povlače plaćene oglase s popularne platforme

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto / Pixabay / Hermann Traub

I kanadske kompanije se pridružuju sve dužoj listi poznatih svetskih brendova, koji su odlučili da bojkotuju oglašavanje na Facebooku u julu.

Kampanja je organizovana zbog “odbijanja društvene platforme da preduzme oštre mere protiv širenja poruka rasne mržnje”.

Kanadske kompanije Lululemon, MEC i Arc’teryx, povlače svoje plaćene oglase sa popularne mreže i pridružuju se bojkotu, koji su već podržali Coca-Cola, Microsoft, Ford Motors i još 100 korporacija.

Stop porukama mržnje

Razne grupe za građanska prava, uključujući “Ligu protiv klevete” i “Nacionalnu asocijaciju za unapređenje života ‘obojenih’ ljudi”, poručuju da Facebook nije učinio dovoljno kako bi sprečio rasističke, lažne i opasne sadržaje na svojoj platformi.

Takođe su razočarani što je kompanija dozvolila korisnicima da pozivaju na nasilje protiv demonstranata, koji se bore za rasnu pravdu nakon smrti nekoliko Afroamerikanaca.

Bojkot je vrlo značajan, jer su prihodi Facebooka od oglasa prošle godine iznosili skoro 69,66 milijardi dolara.

Milionski minus

Pošto su brojni brendovi povukli svoje oglase s društvene platforme, akcije Facebooka su pale 8,3%, na 216,08 dolara, što je najveći pad u tri meseca, prenosi B92.

Istovremeno, kompanija je izgubila 56 milijardi dolara od tržišne vrednosti, a lično bogatstvo Marka Zakerberga umanjeno je za 7,2 milijarde dolara.



Izvor: Objektiv.rs, Tanjug

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar