Istraživanje pokazalo: Kafa pomaže u borbi protiv viška kilograma

Slobodno uživajte u omiljenom crnom napitku

Foto/Pixabay/cocoparisienne

Ovo je definitivno dobra vest za ljubitelje kafe, a verujemo da će, oni koji to još uvek nisu, nakon ovog teksta brzo postati.

Mnogi od nas ne mogu da zamisle da započnu dan bez nje, ili ta tokom njega ne popiju makar 2-3 šolje.

Čak je i pitanje “Kad ćemo na kafu?” postalo uobičajeno, iako, naravno, ne znači da je pod obavezno popiti baš ovaj napitak.

E sad, osim što volimo da je pijemo, od nje imamo i koristi.

Naučnici sa engleskog Univerziteta Anglia Ruskin, na čelu sa Lijem Smitom, su istražili vezu između konzumacije kafe i telesne težine kod žena i muškaraca, a rezultati su pokazali da između velike konzumacije kafe i smanjenja telesne težine postoji značajna veza.

Foto/Pixabay/pixel2013

U istraživanju su uporedili podatke iz Nacionalne ankete o zdravlju i ishrani američkog Centra za kontrolu i prevenciju bolesti, sa brojem šoljica koje ispitanici popiju tokom dana, a u obzir su uzeli i ukupni procenat masnog tkiva, kao i trbušne masne naslage.
Rezultati istraživanja su pokazali da žene koje su pile dve ili tri šolje kafe na dan, imaju manju ukupnu telesnu masu i niži procenat masnog tkiva, u odnosu na žene koje piju manje kafe.

Foto/Pixabay/6689062

Žene starosti, između 20 i 44 godina, koje piju dve i tri šolje kafe na dan, imaju najniže zabeležen nivo masnog tkiva i to za 3-4% niže od žena koje uopšte nisu pile kafu.

S druge strane, kod žena između 45 i 59 godina koje piju četiri ili više šolja kafa na dan, zabeležen je ukupni procenat masnog tkiva 4,1 posto niži nego kod žena koje ne piju kafu.

Ova povezanost je kod muškaraca bila manje izražena. Oni koji su starosti, između 20 i 44 godina, a koji piju dve ili tri šolje kafe dnevno, zabeležili su ukupni procenat masnog tkiva niži za 1,3 posto i stomačne masne naslage manje za 1,8 posto.

Foto/Pixabay/acekreations

Da li pomaže ako pijete više kafe?

Rezultati su bili isti, bez obzira na to da li su ispitanici konzumirali kafu sa kofeinom, ili bez. Istraživanje upućuje da bi mogući bioaktivni spojevi u kafi i čaju mogli da olakšaju razgradnju masti u telu i vremenom smanje taloženje masnog tkiva.

Prema rečima dr Smita, kafa bi mogla da se smatra korisnim oružjem u borbi protiv viška telesne težine.

Foto/Pixabay/PublicDomainPictures

“Kafa ili njeni delotvorni sastojci bi mogli da se uklope u strategiju zdrave ishrane, da bi se smanjio teret hroničnih bolesti koji je povezan sa epidemijom gojaznosti”, rekao je dr Li Smit.

Zdravstveni savetnik iz Centa za ljudsku ishranu Medicinskog fakulteta Univerziteta u Vašingtonu, Čao Čao, je istakao i važnost strategije zdrave ishrane, za razliku od koncentrisanja na jedan prehrambeni proizvod.

Foto/Pixabay/mojzagrebinfo

“Podstičemo ljude da dodaju kafu na svoje jelovnike, ali i drugu zdravu hranu. Ipak, potrebno je da prođe određeni vremenski period da bi se videli rezultati uticaja koji ishrana ima na fizičko zdravlje. Ne želimo da neko popije litar kafe na dan da bi smršao, je u obzir treba uzeti i druge faktore ishrane, kao što su šećer i mleko u kafi. U borbi protiv gojaznosti treba biti fizički aktivan, provoditi manje vremena u sedenju, hraniti se zdravije i piti kafu sa manje šećera, da bi se smanjila telesna težina”, objasnio je Čao.

Pored toga što je istraživanje pokazalo da kafa ima ključnu ulogu u borbi protiv viška telesne težine, naučnici su saglasni da upravo ovaj, mnogima omiljeni crni napitak, uspešno mogao da se uklopi u strategiju zdrave ishrane za smanjenje hroničnih bolesti povezanih sa gojaznošću.

Muči vas problem PERUTI? Rešenje se krije u namirnicama koje svako ima kod svoje KUĆE

Izvor: Objektiv.rs, 24sata.hr

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar