Pričama o magičnoj moći voća i povrća, do zdravih navika dece: Siguran način da ga zavole

Istraživanja se pokazala da 80% dece, koja su slušala priču o moćnom povrću, izabralo je zdrave grickalice

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: freepik

Nedavno istraživanje sa Humboldt Univerziteta u Berlinu i Univerziteta u Nairobiju pokazalo je da deca koja slušaju priče u kojima povrće ima magičnu moć, češće biraju voće i povrće umesto nezdravih grickalica. U ovom eksperimentu posmatrano je 80. dece (uzrasta od 4 do 6 godina) tokom dve nedelje,a deca su podeljena u dve grupe:

Grupa 1 je slušala priču u kojoj povrće ima magičnu moć,a grupa 2 je slušala sličnu priču u kojoj nije bila spomenuta hrana.

Nakon priče, deci su ponuđeni grickalice: voće i povrće vs. kolači i keks.

80% dece koja su slušala priču o magičnom povrću, izabralo je zdrave grickalice!

Njihove zdrave odluke trajale su čak do 3 nedelje!

Samo jedna priča od 20 minuta, imala je ogroman uticaj na njihove navike u ishrani.

Istraživanje pokazuje kako moć priče može značajno uticati na razvoj zdravih navika kod dece. Ovo nije prvi put da se proučava uticaj priča na ponašanje dece. Istraživanja iz oblasti psihologije i pedagogije pokazuju da narativni pristupi, kao što su pričanje priča, mogu oblikovati ponašanje i stavove dece prema određenim temama, uključujući i ishranu.

Zanimljivo je da se ovakav pristup koristi u mnogim obrazovnim programima i kampanjama za promociju zdravih navika. Na primer, organizacije poput Svetske zdravstvene organizacije (WHO) često savetuju upotrebu kreativnih metoda u obrazovanju o zdravlju kako bi se deca podstakla na bolje izbore u vezi sa ishranom.

Osim toga, ova studija ukazuje na važnost ranog obrazovanja o ishrani. Poznato je da navike stečene u detinjstvu često traju tokom celog života. Iako su deca koja su slušala priče o zdravoj hrani napravila bolji izbor na početku, istraživanja ukazuju da ovakve strategije mogu dugoročno doprineti smanjenju gojaznosti i drugih zdravstvenih problema povezanim sa lošim izborima hrane.

Iako istraživanje ukazuje na veliki potencijal priča za promenu ponašanja, važno je napomenuti da priče same po sebi nisu dovoljna dugoročna rešenja. Potrebna su i dodatna ulaganja u obrazovni sistemi, kao i društvene promene u načinu na koji se promoviše hrana, kako bi deca mogla da nastavila da prate zdrave navike i kao odrasli.

Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar