Ove greške svi prave sa automatskim menjačem: Mehaničar dao savete, izbegnite kvar od 3.000 evra

Popravke često koštaju između dve i tri hiljade evra

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Pexels/Mike Bird

Stručnjak otkriva grešku koju mnogi prave prilikom upravljanja automatskim menjačem i upozorava na ozbiljne posledice. Jedan mehaničar je na svom TikTok profilu podelio detaljne upute o pravilnom rukovanju automatskim menjačem. “Budite nežni, sa njim se upravlja veoma pažljivo”, gotovo je tepao menjaču dok je u videu demonstrirao pravilne pozicije.

Mladi mehaničar očigledno ima iskustva s greškama u rukovanju koje dovode do kvarova. Njegova ideja bila je da ukaže na jednu od najčešćih grešaka koju mnogi prave, a koja može prouzrokovati ozbiljna oštećenja kompletnog sistema prenosa. Popravka ovih sofisticiranih menjača nije samo složena već je, kako možete i pretpostaviti, prilično skupa.

Cena greške

Popravke često koštaju između dve i tri hiljade evra, dok kod premijum modela ta cifra može biti i duplo veća. Imajući to u vidu, svakako je poželjno poslušati savet stručnjaka i izbeći prekomerno habanje automatskog menjača i njegovih komponenti, uključujući zupčanike.

Najveća greška prilikom parkiranja

Mehaničar posebno skreće pažnju na grešku koju ljudi prave dok parkiraju. Kod klasičnih automatskih menjača, koje i dalje često viđamo, osnovne pozicije su:

  • P (Parking) – Koristi se kada parkirate automobil i napuštate ga.
  • R (Reverse) – Namenjena vožnji unazad.
  • N (Neutral) – Slično „leru“ kod manuelnih menjača.
  • D (Drive) – Kada je automobil spreman za vožnju.

Glavna greška, prema njegovim rečima, jeste prebacivanje iz D u P dok vozilo još nije potpuno zaustavljeno. Ovaj postupak direktno utiče na zupčanike koji su još u pokretu, a vi ih naglom promenom “terate” da se blokiraju. To vremenom dovodi do oštećenja ne samo zupčanika već i drugih delova menjača.

Mehaničar savetuje sledeće:

Prvo sačekajte da se automobil u potpunosti zaustavi. Zatim, dok držite kočnicu, ručicu pomerite iz D u P, prelazeći postepeno kroz N ili R, u zavisnosti od situacije. Na kraju, kao dodatni osiguravajući faktor, podignite ručnu kočnicu (ako vaš automobil nema automatsku funkciju kočenja).

Poštovanjem ovih koraka izbeći ćete habanje menjača i omogućiti duži vek trajanja svom automobilu.

Izvor: Jutarnji.hr

Komentari (0)

Ostavite komentar

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!