Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić na današnjoj konferenciji za novinare, a uoči usvajanja novog budžeta, govori o planovima gradske uprave za narednu godinu.
Šapić je na konferenciji za medije pred zakazanu sednicu Skupštine Grada Beograda rekao da je princip, kao kod velikih kompanija, da se presek, odnosno rebalans budžeta radi nekoliko puta godišnje, da iskorišćenost budžeta bila što efikasnija i bolja.
“S obzirom na to da se Skupština grada sastaje na svakih mesec i po dana u proseku, ostaje mogućnost za preraspodelu sredstava. To znači da se ni od jednog projekta koji je najavljen nije odustalo, bez obzira na to šta piše u stavci za opredeljena sredstva u budžetu”, rekao je gradonačelnik..
“Ako postoji pozicija u budžetu, postoji i šansa, a u zavisnosti od okolnosti ne možete u određenim terminima da započnete neke stvari. Ni od jedne stvari o kojoj sam govorio nismo odustali, niti ćemo odustati. Kad budemo odustali od nečega, javnost će biti obaveštena i reći ćemo zašto smo odustali”, kazao je Šapić.
Kako je podsetio, od 1. januara kreće besplatan gradski prevoz kao još jedna od socijalnih mera.
“Besplatni vrtići se nastavljaju, 90 miliona evra to košta Grad, preko 65.000 dece ide u državne vrtiće, a 20 i nešto ide u privatne vrtiće. Čak 3.000 dece više imamo upisano ove godine, to je prosečno oko 15 vrtića više”, rekao je gradonačelnik.
Takođe, nastavlja se i đačka pomoć, za tu socijalnu meru je, kako je naveo Šapić, odvajanje od 4 milijarde. Besplatan ulazak na bazene Grad košta oko 3 miliona evra, i ta mera se nastavlja, kao i novogodišnji vaučeri.
Besplatne su i usluge socijalne zaštite – personalni asistenti i lični pratioci, što je mera koja ostaje i naredne godine.
Infrastruktura i saobraćaj: Kružni tok u Bulevaru vojvode Mišića
Nastavljau se rekonstrukcije ulica.
“Unapređujemo saobraćaj koliko god nam to uslovi dozvoljavaju”, kazao je Šapić i istakao da je obnovljeno preko 500 ulica.
“Proširujemo ulice i bulevare, menjamo kontekste ulica. Karađorđeva ulica je sada prava magistrala. Čekamo Bulevar patrijarha Pavla. Nadamo se da ćemo moći da proširimo i deo Bulevara vojvode Mišića i Drajzerovu ulicu, ako nam službe zaštite dozvole proširenje kod Miloševog konaka”, naveo je.
Radiće se i kružni tok u Bulevaru vojvode Mišića na pravcu od Sajma ka Savskoj, odnosno Gazeli.
Nastavlja se i sa izgradnjom parking mesta i ulaganjem u javni prevoz.
“Pokušaćemo do kraja mandata i neću odustati od toga da sav tramvajski saobraćaj obnovimo, da svi autobusi budu novi. Ono što ćemo na ovoj skupštini dati mogućnost gradu da pređe s trolejbuskog na električna vozila. Ja mislim da trolejbuska infrastruktura i mreža je nešto što koči razvoj grada, da nam ne omogućava da menjamo linije u skladu sa razvojem glava”, kazao je Šapić i istakao da je to i estetsko pitanje s obzirom na mrežu koja zatvara nebo.
On je kazao da će biti kupljeni ili novi trolejbusi ili autobusi, a o tome će odlučivati Skupština grada.
Najavio je i spajanje autobuske i železničke stanice na Novom Beogradu.
Trolejbusi se menjaju za električna vozila
Šapić je rekao da će danas biti donesena odluka o tome da Grad Beograd može da odluči da li će se trolejbuska vozila u potpunosti zameniti električnim vozilima.
Kako je rekao, Grad Beograd imaće mogućnost da odluči da li će se trolejbuska vozila u potpunosti zameniti električnim vozilima, ili će dobiti potpuno nove, modernije trolejbuse.
“Na ovoj skupštini daćemo mogućnost gradu da pređe sa trolejbuskog na električna vozila, ja sam zagovornik toga već 2 godine. Mislim da je trolejbuska mreža nešto što koči razvoj, ne omogućava da menjamo linije u skladu sa razvojem grada, da estetski nije lepa, da bi kvalitet te usluge bio bolji ako imate električna vozila, da biste otvorili nebo iznad Slavije, Takovske… Kad podignete glavu ne biste imali paukovu mrežu za Spajdermene već otvoreno nebo”, rekao je Šapić.
“Ili novi trolejbusi ili električna vozila, u skladu sa ekološkim standardima, jer smo doneli odluku da u širem centru grada nema vozila na naftu i benzin. Ili gas ili električna vozila, i nastavićemo to da potenciramo”, dodao je.
Fristajler nije lako izvući
Kada je u pitanju splav Fristajler, Šapić je kazao da njegovo izvlačenje nije lako.
“U toku je uklanjanje, ali je to nebezbedno i veoma teško. Izuzetno je skupo i komplikovano, moraju da se ispoštuju sve bezbednosne i zakonske procedure, da se ne bi dogodila neka tragedija, da neko ne strada”, kazao je Šapić.
Komulano-bezbednosne stanice
Poboljšanje bezbednosti u Beogradu na lokalnom nivou radi se u skladu sa zakonskim mogućnostima.
“Grad će da ima centralni video nadzor svih školskih dvorišta, sa softverom koji vas upozorava na hladno, vatreno oružje ili neki tvrd predmet. Sve te komunalno-bezbednosne stranice biće povezane sa školom i vrtićem u toj zoni”, kazao je Šapić.
Međutim, problem je što “Beli” nemaju dovoljno kapaciteta, pa je planirano plaćanje ovlašćenih, kvalifikovanih pripadnika obezbeđenja.
“To nije parapolicijska služba. To je dodatan nadzor, da budemo produžena lica policije, ne da hapsimo, već da obavestimo policiju ako bude potrebe”
Komentari (0)