Izborna komisija Indije (ECI) saopštila je da u Indiji ima 18,2 miliona birača koji prvi put učestvuju na izborima. Glasača između 18 i 29 godina ima preko 197 miliona.
Ovi mladi ljudi dobar deo vremena provode na društvenim mrežama, kao što su Instagram ili Vocap, koji su u vlasništvu kompanije „Meta”. Jutjub, koji je u vlasništvu kompanije „Gugl”, trenutno ima 462 miliona korisnika u Indiji. Do 2025. godine, procenjuje se da indijsko tržište porasti za preko 300 miliona dolara.
Nekad se za političku promociju koristila štampa, kasnije radio ili televizija. Danas su u Indiji najvažniji influenseri sa ovih društvenih mreža.
Nil Šakija, koji ima posebnu Instagram stranicu posvećenu svom rodnom gradu, sa preko 90.000 pratilaca, ne odbija da se bavi političkim kampanjama: „Rekao sam posredniku svoje cene, on se složio. Po pravilu, poserdnici se ne opredeljuju za određene političke partije. Često su iz malo poznatih agencija. Kada se posao obavi, plaćaju u gotovini”.
„To je zanimljiv posao za mlade ljude”, dodao je. „Zahteva puno radno vreme, ali zarađuje se pristojno.„
Maniš Kumar vodi agenciju za društvene medije u Biharu, najsiromašnijoj indijskoj državi. On tvrdi da upravlja nalozima na društvenim mrežama preko 15 političara koji učestvuju na izborima za Donji dom nacionalnog parlamenta.
„Postoji ogromna potražnja za influenserima na društvenim mrežama, posebno za devojkama mlađim od 25 godina, sa velikim brojem obožavatelja”, tvrdi Maniš.
“Influenseri naplaćuju političke usluge prema broju svojih pratilaca” kaže on.
Komentari (0)