Ovako se doživi 100 godina: Saznajte kojih pravila se pridržavaju najdugovečniji ljudi na svetu

Postoji mnogo stvari koje možemo učiniti kako bismo poboljšali svoje šanse za dugovečnost

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Unsplash/Philippe Leone

Zdrava ishrana i redovna fizička aktivnost mogu da produže naš životni vek, ali možda bi trebalo da se pridržavamo još nekoliko jednostavnih pravila.

Postoji mnogo stvari koje možemo učiniti kako bismo poboljšali svoje šanse za dugovečnost: od toga da pijemo osam čaša vode dnevno, hranimo se uravnoteženo, vežbamo, prestanemo da pušimo i pijemo manje alkohola, navodi Nacionalna zdravstvena služba (NHS).

Na svetu postoje takozvane plave zone, regioni u kojima ljudi žive izuzetno dugo, gde stanovnici mnogo češće dožive 100 godina u poređenju sa drugim delovima zapadnog sveta.

Lekari, demografi, epidemiolozi i antropolozi istražili su kako bi saznali šta sva ova mesta imaju zajedničko. Ispostavilo se da imaju neka pravila kojih se pridržavaju.

1. Kretanje tokom dana

Sedenje po pola dana i manje od 4.000 koraka dnevno, smanjuje metaboličke prednosti fizičkog vežbanja. Dakle, potrudite se da svaki dan makar pomalo vežbate kako biste ostali u formi. To može biti jednostavno poput istezanja za stolom. Samo nekoliko minuta aktivnosti može napraviti razliku.

Foto: Unsplash/sk

2. Odvajanje vremena za opuštanje

Stres nije dobar za naše zdravlje, ali ponekad je neizbežan. Zato specijalista integrativne medicine, dr. Michelle Loy, preporučuje da duboko udahnemo, zadržimo dah nekoliko sekundi i polako izdahnemo kroz nos ako primetimo da nam emocije rastu. Ona je preporučila vežbe tehnike disanja bilo gde i bilo kada.

3. Čašica pića s prijateljima

Iako može da zvuči čudno, ali eto ponekad možemo imati koristi od konzumiranja alkohola.

“U kulturama dugovečnih ljudi umerena konzumacija alkohola često se pojavljuje u društvenom kontekstu, naglašavajući ulogu zajednice i slavlja”, rekao je specijalista za dugovečnost, dr. Kien Vuu.

Prema njegovim rečima, veruje se da se to manje odnosi na sam alkohol, već više na pozitivne odnose koji doprinose emocionalnom blagostanju.

Foto: Unsplash/ LOGAN WEAVER | @LGNWVR

4. Konzumiranje biljne hrane

Prema istraživanjima sprovedenim u plavim zonama, ljudi koji jedu uglavnom biljnu hranu – posebno izvore proteina poput pasulja i sočiva umesto mesa – imaju tendenciju da žive duže. Ako se, ipak, odlučimo za meso, stručnjaci preporučuju porciju svinjetine od 85 do 113 grama.

5. Jedenje najmanjeg obroka u kasnim satima

Ljudi koji žive u plavim zonama svoj najmanji obrok obično pojedu kasno poslepodne ili rano naveče, a zatim se suzdržavaju od jela ostatak dana. Primenjuju “pravilo od 80 posto”, što znači da prestaju da jedu kada su 80 posto siti.



Izvor: Objektiv.rs, Index.hr

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar