Automobilska tržišta suočavaju se s povećanim izazovima zbog gomilanja zaliha novih vozila. Ovaj trend dolazi nakon perioda slabijih prodajnih rezultata i stabilizacije lanaca snabdevanja, signalizirajući potencijalne promene u auto-industriji.
Akumulirane zalihe vozila postaju briga za prodavce, a kako prenosi „Jutarnji list”, „Stelantis” se ističe kao proizvođač s najvećim problemima, s markama poput „krajslera” i „dodža”, koji zalihe drži više od 160 dana, dvostruko više od industrijskog proseka.
S druge strane, „Ford” i „Ševrolet” uspevaju da zadrže visoku tražnju za određenim modelima, što pokazuje da tržište još nudi mogućnost prilagođavanja. Ističe se da je povećanje zaliha dovelo do većih popusta, s cenama koje padaju za jedan odsto nedeljno, kao i do podsticaja koji su gotovo dvostruko veći nego prethodne godine.
Uprkos izazovima, postoji razlog za optimizam. Povećanje zaliha takođe znači veći izbor za kupce, a s padom prosečnih cena, tržište se polako prilagođava novim uslovima, napominju stručnjaci i smatraju da se automobilska industrija nalazi na prekretnici, s potencijalom za oporavak koji će oblikovati budućnost svetskog tržišta.
Komentari (0)