Zima nameće svoja pravila vlasnicima automobila, a šta je sa pranjem četvorotočkaša u zimskim mesecima?

Različita su mišljenja, a evo kako stručnjaci objašnjavaju svoje stanovište

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Unsplash/Zulfahmi Khani

Mnogo je mišljenja o tome kako bi trebalo negovati vozilo zimi, a preporuke idu od saveta da se automobil što češće pere, do onih potpuno suprotnih koji se pozivaju na to da se ređim pranjem štiti lak.

Automobil bi zimi trebalo da se pere jednako često kao i u letnjim mesecima, navode u Nemačkom autoklubu (ADAC).

Neosporno je da se čist automobil može videti ranije na putu, pogotovo po lošem vremenu zahvaljujući odsjajima svetlosti, ali od uvođenja obaveznih dnevnih svetala, ova prednost više nije toliko presudna.

Što se tiče soli na putu, zimska prljavština zaista ima enormno korozivni učinak na lak, tj. mora se što češće uklanjati, ali se to odnosi samo na prethodno oštećene delove automobila (ogrebotine). Sa druge strane, besprekorno lakirane površine lako se mogu nositi sa tim napadima prljavštine.

U perionicu ne bi trebalo da idete kada je napolju temperatura ispod -10 stepeni Celzijusa, jer bi u tom slučaju mogao da se dogodi “toplotni šok” kada se voda iz perionice susretne sa delovima vozila koji su nedavno bili izloženi ledenoj hladnoći.

Pre ulaska u autoperionicu, potrebno je ukloniti sve ostatke snega i posebno leda, jer ih četke mogu povući preko karoserije poput šmirgle. Dodatni i skupi super programi sa vrućim voskom nisu potrebni sa tehničke tačke gledišta, ali možete ih uključiti ako želite.



Izvor: b92.net, RevijaHAK.hr

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar