“Kamov” helikopter prvi put u gašenju požara, kakve izazove je nosila ovakva odluka (FOTO)

Komandant Helikopterske jedinice MUP-a Nenad Nedić govorio je o tome kako je tekla akcija gašnja požara

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Instagram/MUP Srbije

Helikopteri su imali ključnu ulogu u gašenju požara u kineskom tržnom centru na Novom Beogradu u bloku 70. Tri helikoptera MUP-a izvela su 37 naleta iznad Novog Beograda i bacila čak 71 tonu vode. Ovo je prvi put da se helikopter koristio za gašenje požara u gradskim uslovima. Prvi put upotrebljen je i “kamov 32”, helikopter namenjen baš za to.

Komandant Helikopterske jedinice MUP-a Nenad Nedić govorio je za RTS o tome kako je tekla akcija gašnja požara.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MOJ – BEOGRAD (@moj_beo_grad_)

Oko 8.20, ministar unutrašnjih poslova nas je pozvao i upitao da li postoji mogućnost da helikopter dejstvuje iz vazduha, s obzirom na to da se radi o urbanoj sredini i svim izazovima koji se podrazumevaju prilikom izvođenja takvih operacija iznad takvog lokaliteta. Naravno, prvo su poslati manji helikopteri, Bel-212 i erbas H-145. Posle sagledavanja situacije, doneta je odluka da se podigne i “kamov”.

Njegova osnovna razlika u odnosu na druge helikoptere je njegova raspoloživa nosivost. Danas smo imali prilike da je naš “kam” gasio požar sa podvesnim tankom koji je kapaciteta četiri tone, što prevazilazi naše dosadašnje kapacitete s obzirom na to da Bel-212 nosi 1.200 kilograma, superpuma između 3,5 i 4 tone i mali erbas 600 do 700 kilograma.

-Požar je bio na objektu i na lokalitetu koji se nalazi između visokog naponskog dalekovoda s jedne strane, i stambenog dela zgrada s druge strane, gde ste morali da procenite odluku u zavisnosti i od intenziteta dima koji se razvija sagorevanjem supstanci materija koje su bile prisutne, objašnjava Nešić.

-Svaka posada je morala da vodi računa o preprekama i, ono što je jako bitno, morali smo da izbegavamo ulazak u oblak dima, zato što to predstavlja realnu opasnost koja može prouzrokovati prestanak rada motora.

Procenjena visina na koju su se helikopteri spuštali je od 15 do 30 metara. Morali smo da vodimo računa da usled strujnica do glavnog rotora ne pospešimo požar ili ne daj bože da prouzrokujemo neko oštećenje zgrade koja je već sagorela pa da imamo oštećenja na drugim objektima ili na licima koja se tu nalaze, pre svega mislim na vatrogasce koji su bili prisutni oko samog objekta.

Izvor: RTS

Komentari (0)

Ostavite komentar

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!