Apel Železnica Srbije: Ne penjite se na vagone, kroz kontaktnu mrežu prolazi struja jačine 25.000 volti

Ovo preduzeće podseća da svake godine pogine ili bude teško povređeno četiri do pet osoba, uglavnom mladih

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Unsplash/ Andrey Kremkov

Infrastruktura železnice Srbije oglasila se povodom nesreće koja se u petak dogodila u železničkoj stanici Valjevo, a u kojoj je od posledica strujnog udara iz kontaktne mreže nastradao 15-godišnji dečak, te je uputila upozorenje i apel ljudima, posebno mladima, da se ne penju na vagone i da ne prilaze kontaktnoj mreži, jer su posledice tragične.

Ovo preduzeće podseća da svake godine pogine ili bude teško povređeno četiri do pet osoba, uglavnom mladih, od posledica strujnog udara iz kontaktne mreže prilikom penjanja na vagone.

“Kroz kontaktnu mrežu iznad pruge prolazi struja jačine od 25.000 volti. Da bi u takvim situacijama došlo do strujnog udara, nije neophodno da se dodirnu vodovi kontaktne mreže, već je dovoljno da se uđe u strujno kolo koje može da bude i nekoliko metara udaljeno od kablova. Takve situacije gotovo se po pravilu dešavaju prilikom penjanja na vagone i posledice budu tragične”, ističe se u saopštenju.

Infrastruktura železnice Srbije navodi da sa svoje strane čini sve što je u njenim mogućnostima da se ovakve nesreće ne događaju. Kako kažu, sve železničke stanice imaju upozorenja, a kontaktna mreža uvek je pod naponom, bez obzira da li u stanici ima vagona ili ne, ili su u njoj parkirani stari vagoni.

“Nemoguće je ograditi oko tri i po hiljade kilometara pruga i sve stanice u Srbiji, da bi se ovakve nesreće sprečile. Za tako nečim ne postoji bilo kakva saobraćajna, funkcionalna ili ekonomska opravdanost, niti se to radi bilo gde u svetu. Bilo kakvim fizičkim merama obezbeđenja, nema načina da se takvi slučajevi spreče, osim da svi budu svesni opasnosti koju sa sobom nose pruga, vagoni i kontaktna mreža i da ponašanje bude odgovorno i propisno”, zaključuje se u saopštenju.

Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar