Pre 100 godina se ovako vežbalo tokom priprema za Olimpijadu, a danas se zove HIIT (VIDEO)

Čuveni finski olimpijac i trkač, Hanes Kolehmainen, osvojio zlato na trkama na 5.000 i 10.000 metara upravo zahvaljujući sličnoj fitnes rutini

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Hanes Kolehmainen, Foto: Public domain

Visoko intenzivni intervalni trening, poznatiji kao HIIT, trenutno je jedan od najpopularnijih fitnes trendova, koji privlači sve više zaljubljenika u fizičku aktivnost širom sveta. Međutim, malo ljudi zna da se ovaj koncept koristi već preko sto godina, a da je čuveni finski olimpijac i trkač, Hanes Kolehmainen, osvojio zlato na trkama na 5.000 i 10.000 metara upravo zahvaljujući sličnoj fitnes rutini.

Osnova HIIT treninga je izvođenje vežbi u nekoliko serija, s kratkim, ali visoko intenzivnim naporima, praćenim kratkim pauzama ili odmorom. Ovaj pristup ima pet ključnih varijabli koje utiču na krajnje rezultate i produktivnost HIIT treninga:

Dužina vežbanja i odmaranja: Prva dva faktora su dužina intervala vežbanja i dužina odmora između njih. Njihova međusobna razmera igra ključnu ulogu. Duži periodi vežbanja i kraći odmori obično jačaju izdržljivost, dok obrnuta situacija više naglašava snagu.

Intenzitet vežbanja: Srž HIIT-a je forsiranje tela do maksimuma, uz održavanje konstantnog intenziteta tokom svakog intervala.

Tip odmora: Ovde se razmatra da li je odmor potpuno pasivan ili se odabira aktivni odmor, kao što je, na primer, lagana vožnja bicikla, što može biti efikasnija varijanta.

Volumen: Ova varijabla se odnosi na broj serija koje se rade tokom jednog HIIT treninga. Početnici obično kreću sa manjim brojem serija visokog intenziteta i postepeno ga povećavaju kako napreduju.

Tip vežbanja: Kada je reč o vrsti vežbanja, HIIT nema stroga pravila. To može biti dizanje tegova, trčanje, vožnja bicikla ili bilo koja druga fizička aktivnost koja omogućava postizanje visokog intenziteta.

Jedan od glavnih razloga zbog kojih ljudi biraju HIIT je veliki broj kalorija koje se sagorevaju tokom i nakon treninga. Telo i dalje troši kalorije dok se vraća u stanje mirovanja i prilagođava vežbama koje ste radili. Osim toga, postepeno povećanje količine kiseonika koju vaše telo može iskoristiti postaje odličan indikator kondicije.

Osim fizičkih prednosti, HIIT trening se često bira i zbog praktičnosti. Može se lako uklopiti u dnevne rasporede pretrpane obavezama, a nudi i brze i vidljive rezultate. Bez obzira na nivo fizičke spremnosti, HIIT pruža efikasnu i raznovrsnu opciju za očuvanje zdravlja i kondicije.



Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar